O serie de detalii legate de Porsche Taycan – primul model 100% electric al producătorului din Stuttgart – au ieșit la iveală după ce mașina a fost pilotată, în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood, de Mark Webber.
Autoturismul va fi comercializat, pentru început, în trei versiuni: de bază, Carerra 4S și Turbo. Versiunea de bază dispune de tracțiune spate, iar motorul electric va fi oferit cu două puteri diferite, cu 326 sau cu 381 de cai-putere. Prețul va porni de la aproximativ 80.000 de euro.
Porsche Taycan Carerra 4S primește tracțiune integrală și un acumulator cu o capacitate de 96 kWh. În total, acumulatorul dispune de 408 baterii aranjate în 34 de module, iar greutatea totală a acestuia ajunge la 650 kg. De asemenea, puterea oferită va fi de 435 sau de 490 de cai-putere, iar prețul de pornire va fi de aproximativ 90.000 de euro.
Versiunea de top (Turbo) primește același sistem de tracțiune integrală, dar motoarele electrice produc acum o putere maximă de peste 600 de cai-putere. Cuplul maxim de 880 Nm poate crește până la 1.000 Nm timp de zece secunde în timpul ce este activată funcția Overboost.
Autonomia versiunii Turbo se ridică la 515 km, în timp ce accelerația de la 0-100 km/h se va realiza în doar 3,2 secunde, iar performanțele mașinii nu vor suferi nici după 10 accelerații maxime de la 0 la 100 km/h sau patru accelerații de la 0 la 200 km/h. De asemenea, viteza maximă de 261 km/h va putea fi menținută un timp îndelungat fără ca bateriile să atingă un nivel critic de temperatură.
Greutatea mașinii va fi de 2.095 de kilograme, iar suspensia va utiliza perne de aer. Frânele regenerative vor fi controlate direct de pe volan. Inițial, puterea de încărcare va fi limitată la 250 kW la stațiile de încărcare de 800 V, dar va crește la 350 kW din 2021. Încărcarea de la 0 la 80% va fi efectuată în 20 de minute.
În viitor, Porsche are în plan să lanseze modelele Taycan Turbo S (cu 734 CP) și o versiune GTS (cu tracțiune spate) dedicată entuziaștilor.
Sursa: CAR magazine