Porsche Taycan Sport Turismo constituie cea de-a treia interpretare funcțională a platformei tehnice de înaltă performanță cu propulsie exclusiv electrică, platformă lansată odată cu debutul seriei Porsche Taycan, cu doi ani în urmă. Apariția lui Taycan Sport Turismo completează cu o nouă variantă de caroserie oferta deja cunoscută a seriei Taycan, alcătuită din coupe-ul cu patru portiere Taycan și crososover-ul Cross Turismo.
Porsche Taycan Sport Turismo se adresează celor care doresc să combine caracterul polivalent al lui Taycan Cross Turismo cu dinamica sportivă a coupe-ului cu patru portiere Taycan. Primul membru al familiei Taycan Sport Turismo, GTS, va fi comercializat la sfârșitul lunii februarie 2022, urmând alte modele, doar trei săptămâni mai târziu, la mijlocul lunii martie. Un acoperiș panoramic cu Sunshine Control este disponibil ca nouă opțiune suplimentară pentru Taycan Sport Turismo. O caracteristică specială a acestuia este protecția electrică împotriva luminii prea puternice.
Cele cinci variante Porsche Taycan Sport Turismo care vor fi disponibile începând din această primăvară au motorizări de 326 CP (380 CP cu opțiunea Performance Battery Plus), 435 CP (Taycan 4S Sport Turismo, opțiunea Performance Battery Plus ridică puterea la 490 CP), 517 CP (Taycan GTS Sport Turismo), 625 CP (Taycan Turbo Sport Turismo și Taycan Turbo S Sport Turismo). Cu excepția variantei de bază (tracțiune spate), toate versiunile au tracțiune integrală.
„Introducerea Sport Turismo, ca a treia variantă de caroserie, adaugă o variantă atletică și practică gamei noastre de modele de mașini sport electrice’, spune Kevin Giek, Vicepreședinte Model Line Taycan. „Sunt sigur că noua variantă va continua povestea de succes Taycan. Echilibrul și varietatea celor cinci modele Sport Turismo mi se par extraordinare: gama este acum completă, de la o mașină cu tracțiune spate incredibil de agilă până la cea extrem de puternică, Turbo S.'
De pe loc, Taycan Turbo S Sport Turismo accelerează de la zero la 100 km/h în doar 2,8 secunde, iar viteza maximă este de 260 km/h. Modelul cu cea mai mare autonomie este Taycan 4S Sport Turismo, aceasta fiind de 498 de kilometri pe baza cifrelor WLTP. Făcând parte din ultima generație Taycan, modelele Sport Turismo cu tracțiune integrală au o strategie de condus deosebit de eficientă. Funcțiile de management termic și de încărcare au fost, de asemenea, îmbunătățite. Ambele baterii pot fi încărcate de la 5 la 80% în 22 de minute și 30 de secunde. Asta înseamnă că este nevoie de doar cinci minute de încărcare pentru 100 km de autonomie.
Volumul portbagajului din spate depinde de nivelul de echipare. În combinație cu Sound Package Plus, portbagajul poate stoca până la 446 de litri (berlină: 407 litri). Cu sistemul de sunet surround BOSE® la bord (inclus ca standard de la Taycan Turbo Sport Turismo), acesta poate stoca 405 litri. Cu scaunele din spate rabatate (posibilitate de rabatare parțială 60:40), capacitatea poate fi extinsă la 1.212 sau, respectiv, 1.171 litri. Și asta fără ca portbagajul din față (frunk), de 84 de litri, să fie luat în considerare.
Prin intermediul opțiunii Remote Park Assist, șoferul poate controla de la distanță intrarea și ieșirea dintr-un spațiu de parcare fără a fi nevoie să stea la volan. Controlul automat este posibil pentru locurile de parcare paralele și perpendiculare, precum și pentru garaje. Sistemul detectează automat un spațiu și îl măsoară cu ajutorul senzorilor ultrasonici și al unei camere.