Poți să aștepți viitorul, sau să îl creezi! Compania furnizoare de componente ZF a ales a doua variantă și Timișoara.

Ați auzit deja destule declarații optimiste din partea producătorilor auto privind avansarea spre electromobilitate și deplasarea autonomă a vehiculelor. Un rol cheie pentru îndeplinirea acestor demersuri îl au furnizorii de componente.

Soluțiile tehnice pe care ZF le pregătește pentru viitor au strânsă legătură cu România. Cam acesta a fost fon­dul mesajului pe care l-a transmis ZF timișorenilor și tuturor celor pa­sionați de universul auto în toamna anului 2022.

Pentru cei mai mulți dintre noi, ZF este furnizorul acelei legendare cutii de viteze automate cu 8 trepte (indicativ tehnic 8HP – de la 8-speed transmission with Hydraulic conver­ter and Planetary gearsets) care echi­pează mai toate BMW-urile, mașini sport de la Jaguar, Maserati, Land Rover, Alfa Romeo, Aston Martin și multe altele (deci, domnu Bond, cum vi s-a părut cutia de viteze?).

Aveam oarece informații și mai dinainte, însă la Timișoara am avut prilejul să aflu explicit în câte alte te­me de concepție și producție mai este implicată compania ZF – și sunt atât de multe, încât astăzi abia dacă voi apuca să le menționez pe cele mai importante. Volane, airbaguri, com­ponente pentru punți, frâne, sisteme de direcție, componente electrice și electronice, plus softul aferent. Une­le dintre unitățile industriale pe care ZF le deține acum în România au fost preluate de la un alt cunoscut furni­zor de piese auto, TRW Automotive. Așadar, pe teritoriul țării noastre, ZF este prezent la Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni și Marghita. ZF are aproximativ 5.000 de angajați în ce­le cinci locații din România. Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara, care s-a desprins din divizia de automotive a furnizo­rului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din grupul ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fostă parte a TRW) încă din 2008.

Fiindcă am pomenit de soft, această direcție de dezvoltare va fi deosebit de importantă în viitorul apropiat pentru tehnologia auto, im­plicațiile sale fiind marcante pentru evoluția electromobilității și a de­plasării autonome a autovehiculelor. În prezent, centrul R&D din Timișoa­ra are 400 de ingineri angajați și im­plicați în diverse teme cu profilul menționat mai sus. Cei de la ZF au fost atât de impresionați de poten- țialul lor, încât au în vedere o extin­dere semnificativă atât a activităților

de cercetare și concepție de la Ti­mișoara, cât și a celor productive. {i pentru asta va fi nevoie de specialiști tineri și energici. Mulți, din câte am înțeles. Pe unde ai putea să pescu­iești asemenea personaje? Universi­tatea Politehnica Timișoara este un spațiu întru totul recomandabil.

Astfel apare legătura logică dintre intențiile de dezvoltare pe care le are ZF în România și evenimentul „The Drive to Win', desfășurat în 24 sep­tembrie pe malul Begăi, chiar în pro­ximitatea Politehnicii. Cu prilejul acestuia, monopostul de Formula E al echipei Mahindra Racing, condus de celebrul pilot Nick Heidfeld (îna­inte de participarea în Formula E, Heidfeld a fost implicat în Formula 1), a făcut obiectul unei demonstrații rutiere, ca parte din programul debutului de an universitar organizat de UPT și ZF Group.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare