Povestea camioanelor lui Ceaușescu, exportate în Australia în perioada comunistă

Au fost vremuri în care Nicolae Ceaușescu, dictatorul României, voia ca țara pe care o conducea să producă tot felul de mașinării, cu care să impresioneze țările dezvoltate. La un moment dat, la începutul anilor ’80, Ceaușescu și-a dorit un camion gigant. Și l-a avut.

Astfel, inginerii din România s-au pus pe treabă și după 10 ani de cercetări a luat naștere „DAC 120 DE”, un „gigant” ce putea căra 120 de tone la un singur transport.

Ce înseamnă acest simbol de pe mașini! Nu te-ai fi gândit la așa ceva

Greșeala pe care toți șoferii o fac

A oprit să ajute o tânără cu mașina, dar a avut parte de o surpriză neplăcută! A chemat urgent poliția!

MARE ATENȚIE! Nimeni nu-ți spune asta despre MAȘINILE DIN GERMANIA!

Camioanele aveau amplasate în roţile de pe puntea spate două motoare electrice ce dezvoltau 520 de cai putere fiecare, care îi permiteau camionului „DAC 120 DE’ să ruleze cu 70 km/oră gol şi cu 55 km/oră încărcat.

Camionul dispunea și de servodirecţie, servofrâna hidraulică sau aerul condiţionat. Acestea erau importate din Occident. „Monstrul” avea diametrul roţilor de 3,2 metri și era echipat cu anvelope marca Michelin ce costa 10.000 de dolari bucata.

Zece astfel de camioane au fost folosite în România, iar cinci au luat drumul Australiei. „Maşinile s-au dus bucăţi şi au fost remontate la faţa locului, în condiţii de atelier de mină, nu de uzină. Reasamblarea celor cinci camioane a durat un an, între 88 şi 89′. Până în 1992, o echipă formată din trei români a asigurat în permanenţă mentenenţa „DAC-urilor 120 DE’, a explicat Adrian Novac, unul din proiectanţii „monstrului’, pentru gandul.info.

Foto: aktual24.ro

Adaugă un comentariu