In anii 1980, Porsche a dezvoltat in premiera o noua tehnologie auto pentru competitii: transmisia cu dublu ambreiaj. In 2013, aceasta transmisie progresiva revine pe circuit: noul 911 GT3 dispune de cea mai puternica cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj (PDK), pe care Porsche o include in echiparea masinilor de serie.
Cu 54 de victorii si numeroase participari la curse la activ, modelul Porsche 962 a fost folosit in curse inca din anul 1984 si este probabil una dintre cele mai de succes masini de acest tip a tuturor timpurilor. Cutia de viteze automata cu dublu ambreiaj Porsche a fost dezvoltata special pentru modelul 962. Aceasta nu a fost inclusa in productia standard la vremea respectiva deoarece sistemele electronice si computerul de bord nu erau suficient de dezvoltate din punct de vedere tehnic pentru a face fata standardelor ridicate de confort pentru operatiunile obisnuite dintr-o masina de serie.
Situatia s-a schimbat dupa intrarea in noul mileniu, odata cu progresele inregistrate in devoltarea si controlul tehnologiilor electronice. Porsche a abordat din nou dezvoltarea acestei dotari, prezentand prima cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj pentru masini sportive, odata cu lansarea modelului 911 Carrera in 2008. Aceasta a inlocuit cutia de viteze automata Tiptronic S si a fost foarte bine adaptata pentru masinile sport: Porsche Doppelkupplung combina performantele de conducere dinamica si eficienta mecanica excelenta a cutiei de viteze manuala, cu usurinta schimbarii vitezelor si confortul la volan pe care le asigura cutia automata. Inca de la inceput, originalul PDK era capabil sa schimbe vitezele cu pana la 60% mai rapid decat o cutie de viteze automata. Acesta facilita schimbarile de viteze fara intreruperi in puterea de propulsie, reducand in acelasi timp consumul de combustibil.
La un an dupa ce modelul 911 Carrera a primit noua cutie de viteze ca dotare optionala, aceasta a fost inclusa in dotarile optionale si pentru modelele Boxster si Cayman. Cand modelul Panamera a fost lansat in premiera mondiala in 2009, toate cele trei modele lansate erau echipate standard cu transmisie cu dublu ambreiaj.
In 2013, sistemul PDK a revenit odata cu modelul 911 GT3 pe circuitul de curse. Odata cu noul 911 GT3, abilitatile sistemului PDK au atins un nou nivel. Inginerii Porsche au refacut mecanic cutia de viteze cu doua ambreiaje, adaptand comenzile pentru masina sport de inalta performanta. A rezultat o cutie de viteze care ofera soferului toate functiile necesare pentru performanta la volan, preluate de la cutia de viteze manuala anterioara, performantele fiind marite de avantajele pe care le presupune sistemul PDK. Astfel, masina poate fi condusa pe circuitul de curse, ca si cum ar avea o cutie de viteze secventiala.
Drept consecinta, noul 911 GT3 stabileste noi recorduri. Sistemul PDK influenteaza doua valori principale: la acceleratie totala, modelul 911 GT3 atinge viteza de 100 km/h in 3,5 secunde si poate ajunge la viteza de 200 km/h in mai putin de 12 secunde. Astfel, noul 911 GT3 parcurge circuitul de nord in Nürburgring, una dintre cele mai dificile piste de curse din lume, in mai putin de 7 minute si 30 de secunde.