Porsche România, cel mai mare importator auto local, aniversează anul acesta 20 de ani de activitate. Povestea a început însă cu multă vreme înainte, în 1947, atunci când copiii lui Ferdinand Porsche, Louise şi Ferry, au înfiinţat, la Gmünd (sudul Austriei), compania Porsche Konstruktionen GesmbH.
Aici a fost produs iniţial modelul Porsche 356, începând din 1948. Ulterior, producţia a fost mutată la Salzburg. Un an mai târziu, când Ferdinand Porsche a fost eliberat dintr-o închisoare franceză după război, producţia lui 356 a fost transferată la Stuttgart, iar la sediul companiei din Salzburg au fost puse bazele importatorului austriac pentru mărcile Volkswagen şi Porsche. Ferry Porsche s-a alăturat companiei tatălui său din Stuttgart, astfel că operaţiunile din Austria au fost dezvoltate pe mai departe de Louise şi soţul său, Anton Piëch. Până în 1957, Porsche Konstruktionen a devenit cea mai importantă reţea de distribuţie de maşini din Austria, iar în anii 60 a devenit unul dintre cei mai mari distribuitori ai mărcilor Volkswagen şi Porsche din Europa.
În perioada modernă, compania austriacă a fost reorganizată ca Porsche Holding GmbH (Porsche Holding Salzburg), ca parte a Volkswagen AG. Astăzi, Porsche Holding Salzburg este cel mai mare distribuitor de maşini din Europa, cu afaceri în distribuţia şi vânzarea de maşini, dar şi servicii pre- şi post-vânzare pentru mărcile grupului Volkswagen. Compania îşi desfăşoară activitatea în 27 de ţări din Europa, America de Sud şi Asia. Compania are o reţea internaţională de 426 de dealeri şi un număr total de 29.500 de angajaţi, iar anul trecut, Porsche Holding GmbH a comercializat peste 1 milion de autovehicule.
Porsche România, filiala românească a Porsche Holding Salzburg, a fost înfiinţată în 1997, an în care s-au semnat contractele de import cu mărcile Volkswagen şi Audi. Un an mai târziu compania semnează contractul de import pentru marca ŠKODA, iar începând din 1999 portofoliul este completat cu marca SEAT. Primul autoturism livrat de Porsche România a fost, în 1998, un Volkswagen Polo Variant de 75 de cai-putere, unei firme de calculatoare. Începutul nu a fost uşor, dar primul an de activitate al Porsche România (1998) a adus vânzări de aproape 2.000 de unităţi. Business-ul a crescut fulminant în anii următori, ajungând în 2007, anul care a precedat criza financiară, la un record de vânzări de 53.200 de maşini vândute.
În cei 20 de ani de activitate, Porsche România a livrat clienţilor 455.055 de autoturisme noi sub mărcile Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda şi peste 60.200 de maşini de ocazie prin Das WeltAuto. Alături de partenerii săi, Porsche România a generat peste 3.500 de locuri de muncă la nivel naţional în sediul propriu şi reţeaua celor 82 de distribuitori prezenţi în 26 de judeţe.
Porsche România a încheiat anul 2017 cu rezultate record pentru perioada post-criză: cifra de afaceri a crescut până la 638 milioane de euro, cu 16% mai mult faţă de 2016, în timp ce numărul total de unităţi vândute în 2017 s-a ridicat la 31.569, reprezentând o creştere de 13% faţă de anul precedent.
Pentru anul 2018, Porsche Romania şi-a propus să livreze 500 autovehicule electrice şi să continue instalarea staţiilor de încărcare pentru autovehiculele electrice în reţeaua proprie, astfel încât în cel mult doi ani, toţi dealerii Porsche România să aibă în dotare staţii de încărcare. În ceea ce priveşte motorizările convenţionale, miza este pe agregate curate şi eficiente, care să contribuie la reducerea nivelului de poluare din oraşe.