Cui îi place să poarte plictisitoarea centură de siguranță? Câți conducători auto se urcă în mașină cu gândul că centura le poate salva viața? Câte campanii de atenționare cu privire la centură nu trec pe lângă urechile șoferilor? Dar, care este povestea banalei centuri?
Centura de siguranță a fost introdusă în premieră de Ford în anii 50 ca și opțiune pentru anumite modele de automobile. În 1959, Volvo cumpără patentul centurii și inginerul suedez Niels Bolin, un angajat al uzinelor Volvo, concepe modelul de centura in trei puncte. Niels Bolin a prezentat și un studiu în care a demonstrat că suedezii care au purtat-o și au fost implicați în accidente au avut mai puțin de suferit.
Apare prima lege care obligă purtarea centurii
Dupa anul 1959, an în care mai multe modele Volvo sunt echipate cu centură, dispozitivul devine cunoscut sub numele de „centura Volvo'. În 1963, toate modelele care ieșeau pe poarta uzinei suedeze Volvo erau echipate cu centură pentru scaunele din față. Prima lege care obliga pasagerii din mașini să poarte centura a fost adoptată în 1970, în Australia.
Prima mașină care a beneficiat de centuri automate, care să se strângă pe corpul pasagerului a fost bunicul lui VW Golf, Volkswagen Rabbit. Aceasta a fost introdusă în anul 1975.
Ce spun cifrele?
Statisticile arată că șansele ca un pasager care nu poartă centură să-și piardă viața într-un accident sunt de cinci ori mai mari decât cel care poartă „seat belt'. Șoferi, purtați centura care vă poate salva viața!