Premieră națională: un concept car bavarez a fost expus la București: BMW i Vision Dee, la orizontul din ce în ce mai apropiat al viitorului.

vezi galeria foto

La finalul lunii septembrie, Sala Palatului din București a găzduit evenimentul Brand Minds 2024, cel mai mare business summit din Europa Centrală şi de Est, ajuns la cea de-a a zecea ediţie. Încă de la început, BMW Group a fost alături de eveniment în calitate de Innovation Partner.


În acest an, BMW România a prezentat cu prilejul Brand Minds o serie de premiere remarcabile, incluzând prima expunere a unui concept car BMW în România – vorbim aici despre BMW i Vision Dee – şi avanpremiera SUV-ului BMW X3 cu două luni înainte de debutul oficial în showroom-urile din țara noastră.

Păstrând o formă de sedan adaptată la limbajul de design elaborat pentru BMW Neue Klasse, conceptul BMW i Vision Dee ne dezvăluie o abordare care pe viitor și-ar putea găsi materializarea în producție de serie la nivelul clasei compacte, cumva ca alternativă BEV a actualei Serii 2 din gama mărcii. BMW i Vision Dee a debutat la Consumer Electronic Show (CES) Las Vegas, în 2022. Numele „Dee' – Digital Emotional Experience (Experienţă Emoţională Digitală) – ilustrează noi concepte şi tehnologii de interacţiune cu automobilul, menite să creeze o legătură şi mai puternică între oameni şi maşinile lor. Un exemplu este un nou concept de BMW Head-Up Display, care se extinde pe toată lăţimea parbrizului, oferind o nouă perspectivă asupra următoarei generaţii de automobile. Din 2025, această soluţie unică în industrie va fi disponibilă la sedanurile de clasă medie Neue Klasse sub numele de BMW Panoramic Vision.


Integrarea tehnologiei E Ink pe automobil este un al reper spectaculos şi a adus BMW o recunoaştere între cele mai bune inovaţii ale anului 2022 de către revista Time. E Ink, o tehnologie de popularizată de terminalele Kindle, este o soluţie de display care consumă energie numai pentru schimbarea imaginei afişate, asigurând astfel un consum minim de energie. Integrarea soluţiei E Ink pe panourile de caroserie permite schimbarea culorilor caroseriei până la afişarea unor modele speciale. Suplimentar, pe BMW i Vision Dee este folosită pentru a crea interacţiuni cu utilizatorul aflat la exterior, inclusiv prin animarea feţei’ automobilului cu expresii umanizante: o priviere care reacţionează la prezenţa umană din faţa automobilului.


În construirea unei conexiuni cu utilizatorul, digitalizarea joacă la rândul său un rol important. Un exemplu este integrarea oferită prin BMW Digital Key 2.0 pentru smartphones şi smartwatches cu tehnologie UWB (aşa cum este Apple Watch). Aceasta permit automobilului să recunoască’ utilizatorul cheii de la o distanţă de câţiva metri şi, de exemplu, să pregătească un scenariu de welcome folosind sistemul de lumini exterioare. Un alt element important al digitalizării este reprezentat de aplicaţiile MyBMW şi MINI, o platformă extinsă de interacţiune cu automobilul, inclusiv la nivel de service. BMW România este, de altfel, un lider la nivel de integrare al digitalizării în service, mult peste media din regiune, ceea ce asigură mai multă accesibilitate şi transparenţă pentru clienţi.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE