Pastrand nealterat ADN-ul care a consacrat-o, Dacia Logan ramane, in continuare, masina accesibila si practica dedicata omului de rand. Debutul local are loc saptamana viitoare, pe 13 noiembrie.
Noul Logan va fi sensibil mai scump decat modelul actual, putand fi comandat de saptamana viitoare incepand de la 6.690 de euro cu TVA, pret valabil pentru motorizarea aspirata de 1,2 litri si 75 CP, in nivelul de echipare Access. Cea mai accesibila varianta diesel, 1.5 dCi/75 CP Ambiance, costa 9.500 de euro, iar modelul de top 1.5 dCi/90 CP Laureate este mai scump cu 1.700 de euro (11.200 de euro). Motorizarea TCe 90 are un pret de pornire de 8.700 de euro, in timp ce o versiune inedita 1.2/75 CP alimentata cu GPL va pleca de la 8.300 de euro.
Echiparea de baza include airbaguri frontale si laterale, ABS+AFU, ESP, bancheta fractionabila 1/3-2/3 si servodirectie. Climatizarea manuala costa 780 de euro cu TVA si poate fi comandata optional incepand de la nivelul mediu Ambiance, fiind standard pentru Laureate. Versiunile Ambiance si Laureate sunt echipate cu un sistem audio 2DIN cu mp3 player si bluetooth. Centrala Media Nav, cu touchscreen de 7 inci si navigatie, costa 300 de euro (Laureate). Logan si Sandero 2 sunt primele modele Dacia echipate cu tempomat, inclus in Pack Sécurité (400 de euro), pachet ce include volan in piele.
Urmand exemplul „fratilor’ mai mari Lodgy si Dokker, Logan intra si el in era turbo si arunca in lupta pentru suprematia segmentului low-cost cele mai noi motorizari TCe si dCi preluate direct din banca de organe Renault. Prezent si pe noul Clio, noul motor turbo pe benzina de 0,9 litri si 90 CP dispune de injectie directa si promite un consum mediu de 5,3 l/100 km in regim mixt si emisii reduse de 122 g CO2/km. Cuplul maxim de 135 Nm este atins inca de la 2.500 rpm, iar viteza maxima este de 169 km/h. Nu exista optiunea unei cutii automate, singura varianta fiind o transmisie manuala cu cinci rapoarte.
Clasicul 1.2 16V aspirat de 75 CP ramane la baza ofertei pe benzina, urmand sa fie disponibil si intr-o versiune alimentata cu GPL, in timp ce fanii motoarelor diesel au la dispozitie binecunoscutul dCi de 1,5 litri, oferit in doua trepte de putere, 75 si 90 CP, cu filtru de particule standard. Grija pentru mediu si, mai ales, pentru buzunarul clientilor se reflecta si in reducerea consumului de carburant. Dieselurile consuma oficial 3,9 l/100 km in regim mixt, in timp ce modelele entry-level 1.2 16V usor mai gurmande au nevoie de 5,9 l/100 km.
Dacia Logan 2 duce mai departe traditia de campion al spatiului interior. In spate, trei pasageri pot calatori in conditii excelente de confort. Chiar si persoanele inalte au loc suficient la cap si picioare. Traversa de rigidizare din portbagaj a disparut. Volumul de incarcare (510 l) este identic cu cel al vechiului model, iar bancheta rabatabila fractionat 1/3-2/3 intra in echiparea de baza.
Lista de prețuri Noul Logan
Motor | Acces | Ambiance | Laureate |
1.2 16V 75 CP | 6.690 euro | 7.600 euro | 8.700 euro |
1.2 16V 75 CP GPL | – | 8.300 euro | 9.400 euro |
0.9TCe 90 CP | – | 8.700 euro | 9.800 euro |
1.5 dCi 75 CP | – | 9.500 euro | 10.600 euro |
1.5 dCI 90 CP | – | – | 11.200 euro |