Să-ți încarci butelia cu freon nu mai este deloc un lucru facil, în condițiile în care prețul gazului numit freon s-a triplat. De ce? Vă vom explica în rândurile de mai jos.
În 2017, prețurile la freon, mai ales pentru R404a (valoarea GWP = 3922) și R507 (valoarea GWP = 3985), au crescut dramatic atât în cazul producătorilor cât și în cazul furnizorilor din Uniunea Europeană.
Motivul este acela că mai marii Uniunii Europene plănuiesc să elimine până în anul 2020 freonii cu valori GWP mai mari de 2500, iar până în anul 2022 freonii cu valori GWP mai mari de 1500. Totul, din cauza poluării excesive. Conform vocilor neoficiale, producătorii nu mai pot importa freon ieftin din China, astfel că prețul s-a triplat.
Dacă până acum costurile pentru încărcarea cu freon erau de 80-100 de lei la service-urile neautorizate, acum prețul a ajuns la 250-300 de lei.
Freon la mașini: cât de des se schimbă?
Citește și:
Taxa auto – Când intră în vigoare și cine trebuie să o plătească?
Noi reguli pentru transportul în comun: călătorii „urât mirositori vor fi amendați
Salonul Auto de la Geneva 2019 – Cele mai spectaculoase mașini
Cel mai bun vânzător de mașini din lume
Rabla Plus 2019 – Până când trebuie depuse cererile de înscriere în program
Primul serviciu românesc de car sharing între persoane fizice
Conform specialiștilor, butelia trebuie încărcată cu freon atunci când instalația de climatizare nu mai are eficacitatea de la început. Astfel, freonul se poate schimba o dată la 4-5 ani, dar și mai rar dacă instalația este în continuare la fel de eficientă.