Un proiect legislativ european are în vedere eliminarea TVA-ului din prețurile electricelor. Asta face ca o Dacia Spring cu Rabla Plus să fie superofertă!
Citește și:
Îndrăzneț: așa ar arăta o Dacia 1300 dacă ar fi lansată în 2020
Uniunea Europeană lucrează la un plan de a reporni economia țărilor membre, în această strategie financiară fiind inclusă și aria producătoare de mașini.
Pachetul legislativ vine ca răspuns la situația deteriorată a pieței europene, afectată de criza creată de pandemia COVID-19. Conform unor documente obținute de Bloomberg, accentul în zona automobilului se va pune pe mașinile electrice, iar pentru asta UE ar urma să propună eliminarea, din prețul final al autoturismului, a taxei pe valoare adăugată.
În cazul României, asta înseamnă o reducere cu 19% a prețurilor existente. Dacă această măsură ar fi adoptată și aplicată, prețurile electricelor în țara noastră va deveni cu atât mai ofertante — luând aici în considerare și bonusurile acordate de stat prin programul Rabla Plus.
Astfel, Renault Zoe — cel mai bine vândut model electric în România — ar avea un preț de aproape 19.000 de euro, cu aproape 15.000 € mai mic decât prețul de listă actual al modelului (33.550 €). La fel s-ar întâmpla și cu Nissan Leaf, al cărei preț de achiziție prin programul Rabla Plus ar ajunge la aproape 21.500 €. Iar dacă ești în căutare de un SUV electric, Hyundai Kona ar putea fi achiziționat cu mai puțin de 30.000 € — fără să luăm în considerare ofertele ad-hoc oferite de obicei de brandul coreean.
Electrica Dacia Spring ar avea un preț imbatabil în România
Cea mai accesibilă electrică din România, Skoda Citigo e iV, ar avea un preț nou de achizițe de 8.400 €, iar asta ne trimite cu gândul la o altă viitoare electrică foarte accesibilă, Dacia Spring.
Prima Dacie electrică încă se lasă așteptată și nu are un preț de listă, însă estimări realiste ar plasa-o ca preț de achiziție în zona lui Citigo e iV, dacă nu mai jos. Ceea ce înseamnă că, dacă în viitor nu se va mai plăti TVA-ul pentru achiziția de electrice, Dacia Spring ar putea să coste mai puțin decât un Logan echipat decent.
Deocamdată sunt doar informații neconfirmate, însă o astfel de decizie ar scoate cu siguranță electricele mai în față — o piață care oricum nu a fost la fel de puternic lovită de criza COVID-19 așa cum s-a întâmplat cu ofertele convenționale, cu motoare termice.
Dacă prețul de achiziție ridicat este unul dintre factorii care alungă clienții, celălalt ar fi lipsa infrastructurii de încărcare pentru electrice. Și aici UE se gândește să intervină puternic, prin dublarea fondurilor pentru completarea rețelei de stații de încărcare. Conform Bloomberg, se dorește construcția a două milioane de stații de încărcare electrice până în 2025.