Prim contact cu Renault Clio V

Francezii se mândresc cu Renault Clio V și au de ce. Primele impresii legate de noul model sunt foarte bune, iar cel mai nou Clio va fi cu siguranță un alt succes răsunător în ceea ce privește vânzările internaționale. Cum România este o piață deosebit de importantă pentru francezi, am avut ocazia să fim printre primii jurnaliști care s-au urcat la volanul celui mai vândut hatch din segmentul B.

Noul Clio a fost proiectat conform principiului „Evoluție și Revoluție” și a primit un exterior mai matur, dar foarte ușor de recunoscut. În partea din față, capota a primit un set de linii sculptate, în timp ce dimensiunea grilei a fost mărită, iar farurile cu tehnologie LED (standard pentru toate motorizările și echipările) respectă noul limbaj de design și imită forma literei „C”. Interesant este că noua generație este cu 12 mm mai scurtă decât modelul anterior, dar spațiul interior este mai generos.

Modelul a primit mai multe culori noi, cum ar fi Valencia Orange, Vison Brown și Celadon Blue, iar clienții au posibilitatea de a alege acum dintr-un total de 11 nuanțe și de trei pachete de culoare pentru accentele de la exterior (roșu, portocaliu și negru).

La interior, Renault Clio V beneficiază de o adevărată revoluție. Planșa de bord dispune de mai multe materiale moi ca oricând, iar scaunele au fost complet redesenate, fiind în același timp mai confortabile și mai subțiri, pentru a oferi mai mult spațiu pasagerilor din spate. De asemenea, portbagajul oferă acum o deschidere mai generoasă, iar capacitatea sa de 391 de litri se luptă la categoria compactelor.

Din punct de vedere al unității media, Clio a primit noul sistem Easy Link, care folosește un ecran tactil de 9,3 inchi. Unitatea suportă Android Auto și Apple CarPlay. Sistemul multimedia este conectat în permanență la internet prin intermediul unei conexiuni 4G.

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Platforma CMF-B le-a permis francezilor să creeze și o versiune hibridă, ce poartă denumirea de E-Tech hybrid. Aceasta va beneficia de un propulsor aspirat de 1,6 litri benzină și de încă două motoare electrice. Întregul ansamblu va fi conectat la o cutie de viteze revoluționară „multi-mode”, iar acumulatorul va avea o capacitate de 1,2 kWh. Francezii sunt convinși că, în mediul urban, mașina poate rula în aproximativ 80% din timp în modul electric, fiind astfel posibilă o economie de combustibil de aproximativ 40%. Versiunea E-Tech hybrid va fi disponibilă începând de anul viitor.

În cadrul evenimentului organizat de Renault în Portugalia, francezii au oferit două motorizări pentru mașinile de test. Autoturismele vopsite în nuanța Valencia Orange sunt configurate în varianta Intens și au sub capotă noul propulsor TCe 100 de 1 litru conectat la o transmisie manuală cu cinci trepte. Propulsorul dispune de o putere maximă de 100 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la 160 Nm. Motorul înlocuiește în gamă vechiul propulsor TCe 0.9, și ajută mașina de 1.178 kg să ajungă de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde, în timp ce acul vitezometrului se oprește în dreptul valorii de 187 km/h.

Mașinile vopsite în culoarea Blue Rion au fost configurate în echiparea R.S. Line și dispun de propulsorul TCe 130, care a fost introdus recent și pentru Dacia Duster. În cazul acestuia, puterea maximă este de 130 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la valoarea sănătoasă de 240 Nm, valori suficiente pentru a imprima o accelerație de la 0 la 100 km/h în 9 secunde. Motorul cu patru cilindri poate fi configurat doar împreună cu transmisia EDC cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Noi am condus ambele mașini, iar impresiile noastre de condus pot fi citite în numărul 12 al revistei Auto Bild, care va fi disponibil la toate punctele de furnizare a presei din 13 iunie 2019.

Pe lângă motorizările prezente la eveniment, francezii vor mai oferi încă două motoare aspirate de 1.0 litru benzină, de 60 CP, respectiv 75 CP și două motoare diesel cu 85 CP și 115 CP, cele din urmă fiind destinate utilizatorilor care parcurg un număr mare de kilometri anual. În cazul ambelor versiuni diesel, consumul mediu declarat este de doar 3,2 l/100 km, în timp ce emisiile de dioxid de carbon sunt de 95 g/km. De asemenea, propulsoarele diesel primesc o transmisie manuală cu șase trepte și respectă standardul de emisii Euro 6d-Temp.

Noul Clio este mai sigur ca niciodată, obținând deja un scor perfect de cinci stele în cadrul testelor Euro NCAP, iar în materie de sisteme de asistență pentru șofer, mașina a primit un sistem de camere cu vizibilitate la 360 de grade și sistemul avansat de pilot automat, Highway & Traffic Jam Companion, care asigură nivelul doi de conducere autonomă.

De asemenea, clienții celei de-a cincea generații mai beneficiază și de fază lungă automată, sistem de frânare de urgență, asistență pentru unghiul mort, recunoaștere a semnelor de circulație și menținerea benzii de circulație. Pentru a facilita manevrele de parcare, noul Clio a primit sistemul Easy Park Assist și 12 senzori de parcare. Aceștia sunt conectați la sistemul audio și se aud din direcția unde mașina simte obstacolul.

Prețurile noului model nu au fost făcute publice, dar ne putem aștepta la o ușoară creștere față de generația anterioară, dat fiind faptul că Renault Clio V vine în standard cu mai multe dotări și sisteme de asistență.

Adaugă un comentariu