Încă actuala Clasă E este cel mai vechi model din gama Mercedes-Benz, iar asta a început să se simtă într-un segment în care evoluția tehnologică și inovația este la cele mai înalte cote. Însă balanța se va echilibra curând, pentru că producătorul german a pregătit o nouă generație care se anunță foarte competitivă.
Programată să debuteze în această lună, în cadrul Salonului Auto de la Detroit, cea de-a șaptea generație a Clasei E va duce mai departe reputația puternică a unui model care a convins deja 13 milioane de clienți până în prezent. Toate detaliile vor fi prezentate săptămâna viitoare, așa că acum nu ne rămâne decât să analizăm designul în imaginile oficiale publicate de siteul german Auto-Presse.
Derivată clar din designul Claselor C și S, designul noii Clasa E se remarcă prin aceeași zonă frontală cu grilă proeminentă, faruri cu contur rotunjit și un spoiler cu trei prize de aer de mari dimensiuni. Blocurile optice dispun de o tehnologie LED mai complexă, cu 84 de diode individuale – în timp ce actualul model are doar 24 de LED-uri.
Pe dedesubt se găsește o platformă nouă, pe care noua Clasa E o împarte cu nava-amiral a mărcii, Clasa S. Asta înseamnă că noua generație va fi mai lungă și mai lată decât cea pe care o înlocuiește, dar și mai ușoară, reducerea masei proprii fiind de până la 100 kg. În plus, spațiul interior va fi mai generos, fiind așteptate cele mai bune valori din clasă pentru pasagerii locurilor din spate.
Despre interior am mai scris și în trecut, acesta fiind puternic influențat de stilul introdus de Clasa S. Tehnologic, noua Clasa E va fi una dintre cele mai evoluate modele de serie din lume, fiind capabilă să se conducă aproape autonom pe autostrăzi, urmărind marcajele și traficul pentru a face viața șoferului mai ușoară. În plus, limuzina germană poate fi comandată din exterior prin intermediul unui smartphone în timpul parcărilor, ușurând manevrele în locurile înguste. Iar același smartphone poate înlocui complet cheia mașinii, comunicând cu mașina prin intermediul NFC chiar și atunci când bateria este epuizată.
La momentul lansării, la baza gamei de motorizări se va găsi un propulsor turbo pe benzină de 2,0 litri, comercializat ca E200, și un nou diesel cu aceeași cilindree, care va dezvolta 195 CP și va denumit E220d. Acesta din urmă promite un consum mediu de numai 3,9 l/100 km. Ulterior vor fi lansate și versiuni hibride, dar și supersportivele AMG, care vor depăși pentru prima dată pragul de 600 CP.
Citește și: Mercedes-Benz Clasa E 2016 – Cea mai inteligentă mașină din lume