Primele imagini și informații referitoare la noua generație Dodge Charger ne pun în fața unei cotituri radicale în tratarea temei „muscle cars’: denumirea și imaginea păstrează specificul cunoscut, dar partea tehnică este acum 100% electrică, nici vorbă de tradiționalele motorizări ICE cu configurație V8, supraalimentare sau altele asemenea.
Bomboana de pe tort (sau colivă, cum vor fi de părere să menționeze toți petrol-heads-ii) este că termenul „charger’ are sens și în noua tratare electrică a seriei Dodge Charger, însemnând „încărcător’. În vechea accepțiune a seriei, „charger’ semnifica fie „cel care atacă, cel care trece la ofensivă’, fie reprezenta o contragere a termenului „supercharger’, aplicabil uneori seriei.
Comunicatul mărcii ne spune că Dodge Charger insistă să-și păstreze și statutul de cel mai puternic și mai rapid muscle-car al lumii prin intermediul versiunii Dodge Charger Daytona Scat Pack, aceasta dispunând de 670 CP. Este de așteptat ca acest automobil să accelereze de la 0 la 96 km/h în 3,3 s și să parcurgă sfertul de milă în 11,5 s. Pentru cei mai ponderați din fire, se recomandă varinta mai domoală Dodge Charger Daytona R/T, care dispune de numai 496 CP. Bineînțeles, specificul 100% electric al acestor mașini a înlesnit implementarea tracțiunii integrale (câte un motor electric pentru fiecare dintre cele două punți).
Oferta mai conține versiunile Dodge Charger SIXPACK H.O. de 550 CP (motorizare 3.0 L Twin Turbo Hurricane High Output) și Dodge Charger SIXPACK S.O. de 420 CP (motorizare 3.0 L Twin Turbo Hurricane Standard Output). Acestea au sub capotă motorizări cu 6 cilindri în linie.
„Versiunea electrificată de top Dodge Charger Daytona Scat Pack oferă versiunii Dodge Charger Hellcat Redeye niveluri de performanță excepționale și își anunță prezența prin primul sistem de evacuare Fratzonic Chambered din lume, în timp ce variantele Dodge Charger SIXPACK cu motorizare Hurricane vor oferi pentru tradiționaliștii din „Brotherhood of Muscle’ alternative pe benzină destul de puternice și cu caracteristici de cuplu superioare față de ale motoarelor HEMI de 5,7 și 6,4 litri. Următoarea generație de mușchi Dodge a sosit’, după cum declară Tim Kuniskis, directorul executiv al mărcii Dodge – Stellantis.
Versiunile coupe cu două uși ale pachetului Dodge Charger Daytona Scat și Dodge Charger Daytona R/T vor intra în producție la jumătatea anului 2024. Producția versiunilor cu patru portiere Dodge Daytona Scat Pack și R/T complet electrice va începe în primul trimestru al anului 2025. Dodge Charger SIXPACK H.O. cu două uși (benzină) și Dodge Charger SIXPACK S.O. cu patru uși (benzină) vor intra în producție tot în primul trimestru al anului 2025. Noul Dodge Charger va fi construit la uzina de asamblare din Windsor (Ontario).
Anunțul mărcii Dodge privind modelele Dodge Charger Daytona complet electrice și ofertele Charger SIXPACK cu motor ICE Hurricane care funcționează mai curat se aliniază cu planul strategic Stellantis Dare Forward 2030, în care sistemele de propulsie electrificate și mai eficiente vor ajuta Stellantis să-și reducă amprenta globală de carbon cu 50% până în 2030 și să devină exemplu în industria transporturilor prin atingerea unor emisii de carbon zero net până în 2038.