Se apropie darea în folosință a primului tronson din drumul expres Craiova-Pitești, cunoscut sub indicativul DEX12. După inaugurare, și cei care au de mers de la Pitești la Craiova sau invers se vor apropia ceva mai repede de destinația lor.
Lucrările sunt destul de avansate pe așa-numita „autostrada Ford’, drum a cărui denumire adminsitrativă este DEX12 – drum expres Craiova-Pitești. Inaugurarea primul tronson al drumului cu două benzi de mers pe sens este iminentă. Este vorba despre 18,5 km situați în zona de vest a investiției, iar rolul acestui tronson este realmente important pentru ecuația unei călătorii de la Craiova la Pitești sau invers deoarece asigură ocolirea orașului Balș (câți dintre noi nu am pierdut pe acolo stând bară la bară durate de ordinal a 30-50 de minute?). Minsitrul transporturilor Sorin Grindeanu a solicitat deja începerea procedurilor de recepție. Accesul pe acest tronson de drum expres se va face prin două ronduri situate pe DN65, unul în apropiere de Balș, celălalt în apropiede de Piatra Olt.
Sunt avansate și lucrările pe tronsunul Piatra Olt – Slatina. Pe şantierul UMB lucrează peste 1.700 de drumari, iar cea mai complexă lucrare de infrastructură este viaductul peste Olt. Acesta are o lungime de 1,7 kilometri.
Diferențele tehnice importante dintre o autostradă și un drum expres de o autostradă țin de lipsa benzii de urgență la drumul expres (acesta are doar un acostament consolidat cu lățime de 2,0 m), iar benzile de circulaţie au lățimea de 3,5 metri pe drumul expres (3,75 m, pe autostrada). În plus, razele curbelor sunt diferite, viteza proiectată pentru drumul expres fiind de 100 km/h (140 km/h, pentru autostradă).