Tinerii reprezintă principala preocupare a specialiștilor în siguranță de la renault, deoarece în 52% din accidentele mortale cauzate de viteza excesivă sunt implicate persoane sub 35 de ani. Inclusiv din acest motiv, Renault desfășoară acum o campanie de conștientizare care îi vizează pe șoferii tineri.
Campania internațională se bucură de implicarea lui Pierre Gasly pilot al echipei BWT Alpine Formula One, și a fost lansată pe 6 aprilie în Franța, dată care a coincis cu Marele Premiu al Japoniei. De asemenea, campania este promovată pe rețelele de socializare pentru a ajunge direct la segmentul de vârstă 18-24 de ani.
Dincolo de comunicarea tematică, în Franța, Renault vine și cu o soluție practică: funcția „Safety car”, care limitează viteza vehiculelor Clio la 110 km/h. Pierre Gasly este ambasadorul acestei inițiative.
La final, dar nu la urmă: pachetul „Safety Car” oferă posibilitatea limitării vitezei disponibil și va fi introdus la Renault Clio. Fiind cel mai bine vândut model al gamei Renault, hatchback-ul de clasă mică Clio este vehiculul pe care mulți tineri învață să conducă. Renault propune o soluție funcțională pentru a limita viteza maximă la 110 km/h, printr-un dispozitiv reversibil de limitare a vitezei ce va fi disponibil în rețeaua Renault. Respectiva limitare este realizată printr-o configurare post-vânzare a unității de control a motorului care restricționează în mod implicit setarea vitezei.
Odată activat limitatorul, șoferul poate seta în continuare controlul vitezei de croazieră sau limitatorul de viteză, dar fără a depăși pragul de 110 km/h. Operațiunea este reversibilă, iar vehiculul își poate recăpăta configurația inițială după o altă vizită la un atelier service din rețeaua Renault. La lansare, serviciul este oferit în Franța la un preț de 59 de euro per operațiune, exclusiv pentru modelele Clio vândute în țară.