Evoluția mărcii Rolls-Royce din ultimele decenii a restabilit statutul unor denumiri precum Phantom și Ghost, reabilitând ideea de automobil ultraluxos produs, la comandă conform celor mai ridicate exigențe de calitate și finisare. Se poate și mai mult de atât? Rolls-Royce Droptail La Rose Noire demonstrează că da.
Era carosierilor particulari și a caroseriilor proiectate complet la comandă părea să fie un capitol închis al istoriei automobilului încă din a doua jumătate a secolului trecut. Și da, observația rămâne valabilă în prezent, cu o singură excepție convingătoare, făcând referire la o parte din activitatea mărcii Rolls-Royce.
În principiu, Rolls-Royce produce limuzine. Oferta sa include și automobile cu două portiere, precum și SUV-uri. Pentru toate acestea este propus un număr copleșitor de opțiuni de finisare și decorare. Partea cu adevărat uimitoare, însă, este că Rolls-Royce nu dă înapoi nici atunci când se găsesc clienți care solicită să li se asambleze un Rolls-Royce cu totul altfel decât toate cele deja cunoscute. De ce nu un Rolls-Royce roadster?
Rolls-Royce Droptail La Rose Noire concretizează renașterea caroseriei roadster în patrimoniul mărcii, venind ca o eliberare din limitele convenției celor patru locuri asociată mutual cu habitaclurile Rolls-Royce. Să nu uităm că, în primele decenii ale secolului al XX-lea, Rolls-Royce a furnizat șasiuri funcționale carosierilor particulari, care au realizat pe baza acestora caroserii unice speciale. În timp ce clienții europeni erau atrași de limuzinele mărețe, cu patru uși, conduse de șofer, o generație tânără și îndrăzneață de clienți americani solicita caroserii roadster cu două uși și două locuri. Și nu te poți împotrivi schimbărilor timpului.
Rolls-Royce Droptail La Rose Noire este o proiecție contemporană a acestei conjuncturi. Pentru a capta acest spirit, designerii Rolls-Royce Coachbuild au studiat exemplarele Rolls-Royce Silver Ghost „Sluggard’ din 1912, Rolls-Royce Phantom Brewster New York Roadster din 1930 și Rolls-Royce Silver Ghost Piccadilly din 1925. Asemenea acestora, Rolls-Royce Droptail La Rose Noire vine cu o abordare extrem de elaborată a designului. Pentru creatorii și artizanii de la Rolls-Royce, simplitatea și claritatea absolută sunt cele mai provocatoare deziderate, fără de care rezultatul muncii lor ar fi doar un alt obiect de lux opulent și depersonalizat.
Pentru a-i oferi lui Droptail două caractere evident distincte, a fost aleasă soluția unui hardtop escamotabil. Cu pavilionul escamotat, Rolls-Royce Droptail La Rose Noire este un roadster zvelt, extrovertit; cu pavilionul instalat, devine un coupé formidabil și dramatic. Cromatica automobilului are ca referință un spectru profund de roșu-grena, adesea întâlnit în tematica regală.
Rolls-Royce Droptail La Rose Noire a presupus dezvoltarea unei structuri noi, cu particularități tehnice care bat dincolo de arhitectura existentă a mărcii. Nu s-a renunțat la ideea de structură autoportantă în favoarea unui șasiu rigid, cum s-ar putea crede la prima vedere. Monococa lui Rolls-Royce Droptail La Rose Noire este construită din elemente de aluminiu, oțel și fibră de carbon. Oțelul este folosit pentru aripile față și secțiunile portierelor, dar de la stâlpul central spre spate s-a folosit fibră de carbon, zona cuprinzând trei secțiuni lipite. Ușoară și modelabilă la infinit, fibra de carbon a permis realizarea curbelor compuse sculptural ale spatelui Droptail. Într-adevăr, panourile din spate sunt cele mai mari panouri din fibră de carbon create vreodată pentru o mașină Rolls-Royce.
Ce-i drept, elementele tehnice ale trenumui de rulare și grupului motrpropulsor au fost preluate ca atare din actualul registru Rolls-Royce. Motorizarea V12 dublu turbo de 6,75 litri a fost subtil modificat. Ea furnizează 30 CP suplimentari și cuplul maxim ajunge la 840 Nm – și este prima dată când puterea motorului a fost crescută pentru un proiect Rolls-Royce Coachbuild.