Problemă majoră Tesla, descoperită de un hacker. Mașina poate paraliza temporar

vezi galeria foto

Mașinile Tesla sunt atât de inteligente, încât asta le poate afecta. Defecțiunea îi poate costa pe utilizatori până la 5.000 $.


Citește și:

Cu această tehnologie am putea scăpa de grija gropilor în asfalt

Mașini electrice SH – merită cumpărată o Tesla cu peste 400.000 km?

Imaginea Tesla este construită nu doar în jurul eficienței motorului electric, dar și prin nivelul tehnologic ridicat pe care îl oferă mașina. Cel mai des menționat este sistemul Autopilot, un asistent foarte inteligent pentru condus autonom. Apoi mai este funcția Smart Summon, prin care îți chemi mașina din parcare doar folosind aplicația de pe telefon.


Camerele care constituie pilotul automat autonom din modelele Tesla sunt folosite și pentru Sentry Mode, un sistem de supraveghere care depistează potențiale pericole atunci când șoferul nu este în mașină. Nu este o exagerare afirmația că modelele Tesla sunt foarte inteligente și că înregistrează tot ce se întâmplă în jurul lor, atât în mers cât și atunci când stau pe loc. Și fix această caracteristică poate duce, cu timpul, la „paralizia’ temporară a mașinii.

Un fin observator al tehnologiei Tesla (numit cordial hacker în clipul de mai jos) a spus că spațiile de stocare ale Model S și Model X fabricate înainte de 2018 sunt atât de des scrise de către mașină, încât la un moment dat se pot defecta. Cu alte cuvinte, hard disk-urile mașinii sunt umplute atât de des încât la un moment dat s-ar putea să nu mai facă față acestei dinamici de scriere-ștergere a informațiilor.


În cazul în care asta se întâmplă atâta timp cât mașina este în garanție, utilizatorul primește o nouă placă de bază (cu hard disk inclus) și problema este rezolvată fără niciun efort (din partea proprietarului). Altfel, acesta trebuie să comande pe banii săi o nouă placă de bază – deoarece unitățile de stocare nu se vând separat – și aceasta nu este chiar ieftină: prețurile variază între 2.200 și 5.000 de dolari americani. Iar problema nu poate fi contracarată în niciun fel, căci apare prin simpla utilizare a mașinii.


Așadar, acesta este un risc pe care cumpărătorii de Model S și Model X second-hand (fabricate înainte de 2018) și-l asumă. Atât modelele menționate anterior produse după 2018, cât și Model 3 și Model Y sunt ferite de această potențială problemă.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE