Probleme pentru Registrul Auto Român: O avarie apărută la sistemul informatic a blocat întreaga activitate a instituției

vezi galeria foto

Registrul Auto Român se confruntă cu probleme de ordin informatic, apărute în urma unui incident în camera serverelor. Prin urmare, întreaga activitate instituției a fost blocată, efectul propagându-se la stațiile ITP din întreaga țară.


Problema datează încă de joi, unde, în jurul orei 14:00, serverul principal a înregistrat o avarie, pornind de urgență sistemele de prevenire și stingere a incendiilor. Din fericire, niciun angajat al instituției nu a fost rănit de pulberea specială pentru inhibarea arderii, însă echipamentele IT vitale pentru funcționarea corespunzătoarea a Registrului Auto Român au fost oprite.

Chiar dacă sistemul informatic este blocat, clienții sunt așteptați în continuare la sedii, respectând programările inițiale, însă vor primi documentele cerute, inclusiv cărțile de identitate ale vehiculelor, doar după remedierea serverului. De asemenea, plata pentru aceste servicii se va putea face doar în momentul eliberării documentelor.


Oficialii RAR au declarat următoarele:

„Un incident neprevăzut, apărut în camera serverelor centrale ale RAR, a perturbat activitatea instituției și a afectat derularea serviciilor programate cu clienții la nivel național. Conducerea Registrului Auto Român a mobilizat toată logistica necesară pentru a diminua efectele generate de această situație. RAR a apelat și la specialiști externi, experți în IT, pentru suport tehnic.

Avaria a afectat și aplicația informatică destinată înregistrării la nivel național a ITP de către stațiile de inspecție tehnice autorizate, precum și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări. În acest moment, activitatea stațiilor ITP este complet sistată.

Ne prezentăm scuzele pentru această situație fără precedent și vă asigurăm că facem tot ce este tehnic posibil pentru a o putea remedia cât mai rapid, motiv pentru care toți angajații care au atribuții în gestionarea unei astfel de situații au lucrat în mod continuu de la apariția incidentului și vor fi mobilizați, prin rotație, 24 de ore din 24 până când vor fi restabilite toate sistemele informatice.'

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE