90% dintre pietoni au uitat probabil cât este amenda pentru traversare neregulamentară

vezi galeria foto

Rata mare a accidentelor rutiere mortale din România este cauzată și de pietoni.


Citește și:

Studiu recent arată că strugurii sunt mai eficienți pentru deszăpezire decât sarea

Dacă ești șofer, sunt șanse mari să faci parte din această statistică rușinoasă

Țara noastră ocupă ultimul loc din Europa la capitolul siguranță rutieră, cu de două ori mai multe decese cauzate de evenimente rutiere decât oriunde altundeva pe continent, raportat la numărul de locuitori: din fiecare milion de participanți la trafic, 96 își pierd viața anual în urma accidentelor.


Dacă în cazul șoferilor motivele sunt diverse și variază de la neatenție la condusul în stare de oboseală sau de ebrietate, la pietoni cel mai important motiv îl reprezintă traversarea neregulamentară. Iar lumea încă face asta cu maximum de lejeritate la noi în țară.

Campania „Iarna, la volan!’ organizată de Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor (APPA) și Generali Asigurări – și ajunsă la a treia ediție – relevă, în urma unui studiu independent, că 90% dintre români traversează neregulamentar cel puțin de câteva ori pe an. Motivul principal (confirmat de 51% dintre intervievați) este că locul marcat special se află prea departe de locul unde au aceștia nevoie să traverseze. Sigur, majoritatea este conștientă de riscuri, însă preferă să continue acest obicei: 70% dintre participanții la studiu sunt de acord că traversarea prin locuri nemarcate este periculoasă.


Traversarea neregulamentară este considerată contravenție încadrată în Clasa I de sancțiuni și se pedepsește cu 2-3 puncte amendă. În 2019, punctul de amendă rămâne plafonat la 145 de lei, ceea ce înseamnă că pietonii riscă amenzi cuprinse între 290 și 435 de lei. Din fericire pentru pietoni, acțiunile Poliției care îi privesc pe aceștia sunt mult mai rare decât în cazul șoferilor.


Campania „Iarna, la volan!’ este parte a proiectului „Fii treaz la volan!’ susținut de APPA, de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) și de Biroul Asiguratorilor Auto din România (BAAR).

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE