Cine cochetează cu ideea unui Mercedes-Benz CLS trebuie să rețină indicativul X290. De ce? Sursele noastre ne-au confirmat că acesta este codul ales de Mercedes pentru proiectul viitorului CLS, a cărui producție a fost stabilită să înceapă la sfârșitul anului 2018 sau la începutul lui 2019.
În spatele acestei prescurtări nu se ascunde doar un Mercedes, ci o întreagă creație a făuritorilor de modele sport AMG. Știm cu siguranță că planul include și un înlocuitor pentru CLS Shooting Brake.
Inițial a existat ideea de a poziționa coupé-ul cu patru portiere relativ aproape de AMG GT, cu o echipare exclusivistă și cu propulsorul V8 de 4,0 litri sub capotă. Dar acest plan a fost tăiat de pixurile roșii ale contabililor, care au scos în evidență prin cifre faptul că acest model nu va rezista într-un ciclu de producție de 7 ani cu vânzări foarte bune. Din acest motiv, Mercedes-Benz CLS rămâne în forma pe care o cunoaștem, dar cu mai multe ingrediente de la AMG.
Citește și: Proiecte secrete: Alfa Romeo Alfetta, rival pentru Seria 5, Clasa E și A6
Ca și coupé-ul Clasei C, pe care l-am văzut la Frankfurt, înlocuitorul lui CLS Shooting Brake va avea parte de o caroserie complet redesenată. Cele mai importante caracteristici: parte frontală cu elemente AMG, o linie a plafonului foarte joasă, alungită și un hayon de mari dimensiuni. La acestea se adaugă o parte laterală redesenată, un interior de o calitate mai bună și trei pachete de echipare distincte: Sport, AMG și AMG S. Pentru cele mai dinamice versiuni diesel din gamă este prevăzut un nou propulsor cu 6 cilindri în linie, de 2,9 litri, cu puteri de 300 CP și de peste 400 CP.
Citește și: Proiecte secrete: Noua generație BMW X5 – Din 2018
La motoarele pe benzină trebuie să ne așteptăm la versiunea 450 Sport, cu 435 CP, plus 20 CP proveniți de la un motor electric. Modelul AMG de bază va dezvolta 557 CP, puterea maximă putând să rămână neschimbată chiar și pentru versiunea de top AMG S, cu 585 CP. Pe termen mediu este foarte probabil ca versiunile AMG să profite de un sistem hibrid, care să aducă un spor de performanță, iar pentru CLS nu este exclus să vedem o versiune plug-in hibrid. AMG are planuri mari. Față de cele 45.000 de unități vândute în prezent, divizia de performanță vrea să ajungă la 60.000 de unități în 2018.
Sursa foto | ©Varicak