Propulsia de tip plug-in hybrid își face loc în oferta Seriei 5 prin intermediul noilor versiuni BMW 530e și BMW 550e xDrive.

vezi galeria foto

Noua generație BMW Seria 5 oferă acum un spectru complet de sisteme de propulsie electrificate. La doar câteva săptămâni după lansarea pe piaţă a modelului electric BMW i5 şi a variantelor de motor termic echipate exclusiv cu tehnologie mild-hybrid 48V, începând din noiembrie 2023 se vor adăuga două versiuni de tip plug-in hybrid: BMW 530e Sedan şi BMW 550e xDrive Sedan.


Comenzile pentru aceste noutăți din oferta Seriei 5 pot fi deja înaintate. Preţurile încep de la 66.343 de euro inclusiv TVA (55.750 Euro fără TVA) pentru noul BMW 530e Sedan, respectiv de 78.481 de euro inclusiv TVA (65.950 Euro fără TVA) pentru noul BMW 550e xDrive Sedan.

Motorul electric, dezvoltat special pentru propulsia hibridă, este integrat în transmisia Steptronic Sport cu opt trepte împreună cu modulul electronic de gestiune a puterii. Unitatea de propulsie foarte compactă este deosebit de eficientă şi contribuie cu până la 145 kW/197 CP (BMW 550e Sedan) sau 135 kW/184 CP (BMW 530e Sedan) la puterea maximă a sistemului oferit de cele două sedanuri plug-in hybrid.


În combinaţie cu cea mai recentă generaţie de tehnologie BMW eDrive pentru modelele plug-in hybrid, motorul pe benzină, de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, de la noul BMW 550e xDrive Sedan asigură o putere a sistemului de până la 360 kW/489 CP şi un cuplu maxim al sistemului de 700 Nm. Sistemul plug-in hybrid îşi transferă puterea la drum prin intermediul tracţiunii integrale inteligente BMW xDrive, fie în mod pur electric, fie folosind motorul cu ardere internă, fie folosind ambele motoare. Sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Viteza maximă a BMW 550e xDrive Sedan este limitată electronic la 250 km/h. O viteză maximă de 140 km/h este posibilă în modul de funcţionare pur electric.


Noul BMW 530e Sedan are un motor pe benzină, de 2,0 litri, cu patru cilindri în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care, împreună cu unitatea e-drive foarte compactă, generează o putere maximă a sistemului de 220 kW/299 CP. Cu un cuplu maxim al sistemului de 450 Nm, noul BMW 530e Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde. Viteza maximă este de 230 km/h – până la 140 km/h în modul pur electric.


O inovaţie BMW patentată este utilizată în noile modele plug-in hybrid pentru a creşte dezvoltarea performanţelor motorului electric: cuplul a crescut de la 280 Nm până la 450 Nm printr-un sistem eficient de demultiplicare În acest fel, motorul electric compact generează un cuplu suplimentar care altfel ar fi posibil doar cu un motor electric mai mare. Cuplul suplimentar este clar perceptibil atât la accelerare, cât şi în timpul sprinturilor intermediare.

Autonomie electrică este acum de 83 până la 90 de kilometri conform WLTP pentru noul BMW 550e xDrive Sedan şi de 93 până la 103 de kilometri conform WLTP pentru noul BMW 530e Sedan. Prin urmare, călătoria mai lungă este posibilă fără a produce emisii locale. De asemenea, autonomia electrică excelentă a ambelor modele plug-in hybrid se datorează şi proprietăţilor aerodinamice. La fel ca la toate celelalte variante ale noului BMW Seria 5 Sedan, panourile speciale şi elementele de deviere a aerului contribuie la o structură optimizată a şasiului inferior care minimizează rezistenţa aerului. O atenţie deosebită a fost acordată şi optimizării aerodinamice a caroseriei, pentru a reduce suplimentar emisiile de CO₂ şi pentru a creşte autonomia electrică cu până la 10 kilometri.


În timpul condusului, cea mai recentă versiune de recuperare adaptivă ajută la generarea energiei electrice în timpul frânei de motor şi la frânare. Datorită conectării inteligente, sistemul de control al transmisiei poate utiliza datele de navigaţie şi informaţiile de la senzorii sistemelor de asistare a condusului pentru a regla nivelul de recuperare în funcţie de situaţia de trafic respectivă.

Integrarea bateriei litiu-ion de înaltă tensiune se face în partea de jos a automobilului, cu un efect pozitiv atât asupra centrului de greutate al acestuia, cât şi asupra portbagajului. Cu un total de 520 de litri, volumul portbagajului modelelor plug-in hybrid este la fel de mare ca şi al variantelor doar cu motor termic. Bateria de înaltă tensiune oferă un conţinut de energie utilizabil crescut de până la 19,4 kWh. Puterea maximă de încărcare a fost dublată faţă de modelele anterioare şi este acum de 7,4 kW, astfel încât bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată de la 0 la 100% din capacitatea ei în trei ore şi 15 minute. La o priză convenţională de uz casnic, procesul de încărcare este finalizat în 11 ore şi 45 de minute.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE