Putem privi automobilul și ca pe o creație de artă – la asta ne îndeamnă Turneul Mondial BMW Art Car

Debutul colecției BMW Art Car a avut loc cu 50 de ani în urmă, iar Turneul Mondial BMW Art Car vine în prezent să încununeze acele începuturi neconvenționale, dar pline de îndrăzneală și elan creativ. Turneul va vizita toate cele cinci continente, prima parte a drumului cuprinzând Europa şi Asia.

Startul oficial al turneului mondial a fost sărbătorit ca parte a evenimentului „(R) EVOLUTION OF ART” la BMW Group Niederlassung Viena. Cinci BMW Art Cars au fost expuse la Viena, în Muzeul de Arte Aplicate şi la Târgul de Artă SPARK, în perioada 20-23 martie: maşinile lui Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Robert Rauschenberg, David Hockney şi Jeff Koons. Cel mai recent şi al 20-lea BMW Art Car – BMW M Hybrid V8 al renumitei artiste americane Julie Mehretu – va porni într-un turneu asiatic şi va fi expus la Art Basel Hong Kong în perioada 28-30 martie.

Care a fost primul pas: la 14 iunie 1975, BMW 3.0 CSL cu o grafică ce purta semnătura artistului american Alexander Calder a participat la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Proiectul a fost conceput iniţial ca o colaborare unică între artist şi BMW. Publicul a aplaudat maşina de curse plină de culoare. BMW a decis că acest lucru trebuie să continue! Totul a început cu pasiunea pentru artă şi motorsport a lui Hervé Poulain, organizator de licitații de artă și pilot de curse. În 1975, Poulain şi-a găsit un aliat vizionar în Jochen Neerpasch, fondatorul şi directorul BMW Motorsport, pentru planul său de a înscrie un BMW proiectat de un artist în legendara cursă de anduranţă de la Le Mans. Chiar dacă primul BMW Art Car s-a retras din cursă după şapte ore, a devenit un adevărat favorit al mulţimii, punând bazele colecţiei.

Cu peste 100 de proiecte în întreaga lume, finanţarea culturală internaţională a BMW Group a fost o parte esenţială a comunicării corporate de aproape 50 de ani. Angajamentul pe termen lung al BMW Group se concentrează pe arta contemporană, muzică şi film, precum şi pe design.

Ca parte a evenimentului din 2025, a fost oferită şi o perspectivă asupra celor două „vision vehicles' Neue Klasse. Cu Neue Klasse, BMW Group transformă mobilitatea viitorului în realitate încă din acest an. Dinamica automobilului, condusul, tehnologia sistemului electric de propulsie, conceptul de operare, digitizarea: fiecare dintre aceste aspecte a fost dezvoltat în mod semnificativ şi, la fel ca designul, esteo evoluție echivalentă a două cicluri de dezvoltare.

Prin BMW Vision Neue Klasse, BMW Group oferă o avanpremieră a următoarei generaţii de automobile ale mărcii BMW. Acest vision vehicle prezintă noul limbaj de design al BMW, care se va reflecta în multe alte modele ale mărcii. Noul limbaj de design este clar, elegant şi atemporal. Noua arhitectură a automobilului electric oferă și noi posibilități de dezvoltare a designului interior.

Prin BMW Vision Neue Klasse X, estetica, tehnologia şi filozofia Neue Klasse sunt transferate în segmentul Sports Activity Vehicle. Acest „vision vehicle' oferă o perspectivă asupra viitorului BMW iX3 care va intra în producţia de serie la uzina din Debrecen (Ungaria) încă din acest an.

taguri