Ministerul Mediului a oferit primele informații despre programele Rabla Clasic și Rabla Plus pentru acest an.
Citește și:
CNAIR vrea să monteze stații de încărcare pentru mașini electrice pe autostrăzile A1 şi A2
Legea trotinetelor a fost aprobată! Iată care sunt noile reguli de circulație
Înmatricularea mașinilor Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzisă în România
Ministrul Transporturilor: Peste 6 ani o să stăm 17 ore pe DN1
Așa va arăta România când vor fi terminate autostrăzile. În 2030
Ministrul Mediului Costel Alexe a declarat că, în cadrul programului Rabla, statul român va pune la dispoziție 60.000 de vouchere. În 2019 au fost puse la bătaie 50.000 de tichete (fiecare în valoare de 6.500 de lei), așadar vorbim de o creștere semnificativă a bugetului pentru Rabla Clasic.
„Pentru Rabla Clasic ne-am luat angajamentul că vom avea 60.000 de vouchere pe care le vom oferi cetăţenilor pentru achiziţionarea de autoturisme, păstrând aceleaşi valori ca în anul trecut’, a declarat Alexe, citat de Agerpres.
Și Rabla Plus – ramura programului Rabla prin care sunt încurajate vânzările de mașini electrice – arată o creștere de buget cu aproape 50%. Dacă toate voucherele pentru Rabla Plus vor fi solicitate, piața electrică din România ar putea depăși 3.000 de autoturisme electrice noi.
„Pentru Rabla Plus bugetul pentru acest an creşte de la 95 milioane la 140 milioane lei, urmând ca în acest an să finanţăm minim 3.000 de maşini electrice, pe lângă dezvoltarea reţelei naţionale de încărcare’, a menționat Costel Alexe.
Parcul auto din România a atins cifra de 8,2 milioane de autovehicule, indicând o creștere de 7,4% comparativ cu anul precedent studiului. Cu toate acestea, multe dintre mașinile nou intrate în țară sunt second-hand, ceea ce nu ajută cifra medie de vârstă a autoturismelor din România: 75% dintre mașinile înmatriculate în România sunt mai vechi de 10 ani, iar vârsta medie a parcului auto este, în cazul României, de 16,3 ani.