A debutat și Rabla Plus 2020, programul de înnoire a parcului auto român care vine cu cele mai mari reduceri din Europa. Iată ghidul complet al mașinilor electrice din România!
Citește și:
Porsche: două noi modele electrice până în 2022. Care vor fi acestea
Primul Alfa Romeo electric? Iată câți cai are prototipul!
Tuning pentru bicicleta electrică? O idee neinspirată în unele țări
Transmisia cu o singură treaptă – de ce este perfectă pentru mașinile electrice
La o săptămână după startul programului Rabla Clasic 2020 (și Rabla Moto 2020), a venit rândul ca Rabla Plus 2020 să intre în vigoare. Dacă pentru Rabla Clasic am adunat cele mai accesibile oferte disponibile la noi în țară, în cazul Rabla Plus am încropit un ghid complet, care cuprinde toate modelele electrice comercializate în România.
Rabla Plus 2020: condiții, bonusuri, noutăți
În ediția de anul acesta al Rabla Plus, una dintre condițiile nou impuse este interzicerea vânzării autoturismului electric achiziționat prin program pentru o perioadă de minim un an de la cumpărare. Astfel se încearcă descurajarea speculei.
Bugetul pentru Rabla Plus a fost mărit cu 45%, ajungând anul acesta la 140 de milioane de lei. Acesta este suficient pentru a subvenționa achiziția a circa 3.000 de autoturisme electrice sau peste 6.000 de automobile hibrid.
Subvenția de la stat pentru achiziția unei electrice este în continuare de 45.000 de lei (9.300 €), iar cea pentru hibride (doar plug-in hybrid), de 20.000 de lei (4.100 €), cu condiția ca aceasta să nu depășească 50% din prețul de listă al mașinii. Acestor subvenții i se poate adăuga și prima de casare de 6.500 de lei (1.300 €) obținută prin programul Rabla Plus.
Acum, că am lămurit acestea, să trecem în revistă ofertele electrice din România, cu câteva mențiuni: 1) prețul arătat în dreptul denumirii modelului este cel mai mic preț posibil, care include atât prima de casare Rabla Clasic cât și subvenția Rabla Plus, și 2) în cazul în care există mai multe versiuni de echipare, o vom alege pe cea mai accesibilă.
Acolo unde producătorii nu au propus oferte speciale cu ocazia Rabla, am obținut această estimare de preț prin scăderea echivalentului celor două vouchere (1.300 €, respectiv 9.300 €).
Mașini electrice disponibile în România
Audi e-tron — de la 60.147 €
Audi e-tron este oferit în două versiuni de motorizare. e-tron 50 quattro dispune de 313 cai-putere, 540 Nm, o baterie de 71 kWh și autonomie de 336 de kilometri; prețul de pornire pentru e-tron 50 quattro este de 70.747 €. Versiunea mai puternică (55 quattro) se laudă cu 408 CP, 664 Nm și o autonomie de până la 417 km, mulțumită unei baterii de 95 kWh. e-tron 55 quattro pornește de la 82.656 €.
Audi e-tron Sportback — de la 62.396 €
Pentru cei care caută forme atipice — cu toate că e greu să consideri în ziua de azi un SUV Coupe ca atipic — Audi oferă primul său SUV electric și în versiune Sportback. Aceasta împarte aceeași platformă cu versiunea clasică de caroserie, adică se laudă cu aceleași cifre de mai sus.
În materie de prețuri, e-tron Sportback este cu circa 2.000 de euro mai scump decât e-tron: pleacă de la 72.996 € în versiune 50 quattro și de la 74.645 € în versiunea mai puternică, 55 quattro.
BMW i3 — de la 29.682 €
BMW i3 aproape că nu mai are nevoie de nicio introducere: este aici de câțiva ani buni și continuă să atragă cumpărători prin calitățile sale. (Nu judeca o carte după coperți, sau o mașină după forma sa ciudată). Este oferit în două versiuni: i3 (170 CP, 250 Nm) și i3s (184 CP, 270 Nm).
În ambele cazuri, motorul se hrănește de la o baterie de 42,2 kWh. i3 are o autonomie de 359 km și costă 40.282 €, în timp ce i3s poate parcurge cu un singur plin 345 de kilometri și are un preț de 43.852 €.
DS 3 Crossback E-Tense — de la 27.300 €
DS a apărut în viața noastră ca să fascineze prin designul extravagant și să acapareze prin calitatea premium a materialelor. Plus atitudinea de je m’en fiche pur franțuzească, care i se potrivește de minune. Și, în versiunea E-Tense, este aici ca să ne ofere și o alternativă electrică de transport. Are sub capotă un motor cu 136 CP și 260 Nm, alimentat de o baterie de 50 kWh. Autonomia declarată de producător este de 320 de kilometri. Tot pachetul are un preț de pornire în România de 37.900 €.
Honda e — de la 29.400 €
Ofensiva electrică Honda a început în cel mai simpatic mod posibil: cu Honda e. Animată de un motor cu 154 CP și 315 Nm, miniona japoneză promite o autonomie de până la 282 de kilometri (în regim urban). Resursele pentru motorul electric sunt asigurate de o baterie de 35,5 kWh. Honda e este disponibilă la noi în țară doar în versiunea de echipare de top (cu o listă de dotări standard absolut impresionantă), de aici și prețul prohibitiv de 39.380 €.
Hyundai Ioniq Electric — de la 24.648 €
La fel ca în cazul celorlalte modele din gamă, Hyundai se prezintă cu oferte greu de trecut cu vederea. Versiunea electrică a lui Ioniq este propulsată de un motor cu 136 CP și 295 Nm, alimentat de o baterie cu capacitatea de 38 kWh. Autonomia promisă de Ioniq este de 311 kilometri. Prețul de pornire: 39.199 €. Însă acum se bucură de un preț promoțional, de 36.997 €.
Hyundai Kona Electric — de la 22.922 €
SUV-ul electric din gama Hyundai vine în două versiuni de motorizare — sau, mai bine zis, de putere. Entry-level este cea cu 136 CP, 395 Nm și baterie de 39,2 kWh, care îi conferă o autonomie de 289 de kilometri. Apoi există și versiunea mai performantă: 204 CP, 395 Nm, baterie cu capacitate de 64 kWh și autonomie de până la 449 de kilometri.
Prețul de listă pentru versiunea entry-level este de 40.163 €, iar cel pentru versiunea mai puternică este 44.566 €. Însă, în ambele cazuri, Hyundai a aplicat și aici un discount, peste subvențiile oferite prin Rabla Clasic și Rabla Plus.
Jaguar i-Pace — de la 66.500 €
Prima electrică Jaguar este de mult timp printre noi, a avut timp să-și demonstreze abilitățile electrice. Este propulsat de un motor cu 400 CP și 696 Nm, alimentat de o baterie cu capacitate de 90 kWh. Asta în conferă atât o accelerație 0-100 km/h de 4,8 secunde, dar și o autonomie de până la 415 kilometri. Prețul de pornire pentru i-Pace în România este de 77.945 €.
Kia e-Niro — de la 29.731 €
O altă vedetă electrică în lumea achizițiilor smart (de buget) este Kia e-Niro. La fel ca rubedeniile din familia Hyundai, e-Niro este animat în versiunea entry-level de un motor cu 136 CP și un cuplu de 395 Nm. Bateria de 39,2 kWh îi conferă o autonomie maximă de 289 de kilometri. Și în cazul lui e-Niro există și o versiune mai puternică, cu 204 CP și 395 Nm, hrănită de o baterie cu capacitate de 64 kWh; autonomia aici este de 455 de kilometri.
Prețurile pentru entry-level încep de la 40.460 €, în timp ce pentru versiunea cu autonomie mai mare, Kia cere 45.172 €.
Mazda MX-30 — de la 23.300 €
Niponii de la Mazda au pășit îndrăzneț în lumea electricelor, cu un SUV urban în al cărui design întrevedem și minunata RX-8. Spre deosebire de RX-8 însă, MX-30 nu consumă ulei; sau benzină. Însă din punct de vedere al cifrelor, debutul electric la Mazda este unul timid: bateria de 35,5 kWh îi conferă o autonomie de până la 200 de kilometri. Aceasta alimentează un motor electric care se laudă cu 143 de cai-putere și un cuplu de 265 de Newtoni-metru. Prețul de pornire în România pentru MX-30 este 33.900 €.
Mercedes-Benz EQC — de la 65.590 €
Un rival de seamă pentru Audi e-tron și Jaguar i-Pace, Mercedes-Benz EQC se laudă cu 408 cai-putere și 760 de Newtoni-metru, împachetați frumos în cel mai futuristic ambalaj Mercedes-Benz disponibil acum în gama de oferte. Motoarele electrice sunt alimentate de o baterie cu capacitate de 85 kWh; astfel, EQC se laudă cu o autonomie teoretică maximă de 417 kilometri. Prețurile pentru EQC pornesc de la 76.190 €.
Mini Cooper SE — de la 22.482
Mini este în ton cu timpurile și deja se laudă cu o primă electrică în gamă, botezată Cooper SE. Primul model electric Mini se bucură și de o atenție deosebită — au fost depuse deja 8.000 de cereri pentru el. Cooper SE este animat de un motor electric cu 184 CP și 270 Nm, alimentat de o baterie cu capacitate de 28,9 kWh. Autonomia declarată de producător este 270 de kilometri. Cooper SE are preț de pornire în România de 33.082 €.
Nissan Leaf — de la 26.100 €
Nissan a fost printre primii producători de mașini cu motor termic care să se înscrie în trendul electric, iar Leaf este rodul muncii lor în această direcție. În versiunea entry-level, Nissan Leaf dispune de o baterie de 40 kWh, suficient cât să alimenteze motorul cu 150 CP și 320 Nm vreme de 270 de kilometri. Pentru versiunea cu baterie extinsă (de 62 kWh), autonomia crește până la 385 km. Nissan Leaf este disponibil în România cu prețuri începând de la 36.700 €. Productătorul vine în întâmpinarea operatorilor de flote (persoane juridice) cu o ofertă Rabla de 19.900 € (fără TVA).
Opel Corsa-e — de la 17.850 €
Site-ul Opel nu ne oferă foarte multe informații despre Corsa-e, însă din fericire le știm deja. Subcompacta electrică Opel este pusă în mișcare de un motor cu 136 de cai-putere și 260 de Newtoni-metru, alimentat de o baterie cu capacitate de 50 kWh. Conform calculelor WLTP, Corsa-e poate parcurge până la 290 de kilometri cu un singur plin. Prețurile în România pentru Corsa-e încep de la 29.600 €, cărora li se aplică un discount de 4%, pe lângă bonusurile Rabla Clasic și Rabla Plus.
Peugeot e-208 — de la 19.300 €
Și Peugeot a făcut saltul spre electric, cu două modele chiar — cel puțin atâtea sunt disponibile la noi în țară. Unul dintre ele este subcompacta e-208, care a primit, în schimbul motorului termic, o unitate electrică cu 136 CP și 260 Nm. Energia este stocată într-o baterie de 50 kWh, ceea ce îi conferă lui e-208 o autonomie de până la 340 de kilometri. Prețurile pentru Peugeot e-208 în România pornesc de la 29.900 €.
Peugeot e-2008 — de la 22.900 €
Cu puțin înainte de debutul Rabla Plus 2020, Peugeot a anunțat debutul comercial al lui e-2008, un mini-SUV derivat din subcompacta 208. La fel ca aceasta, e-2008 folosește un motor cu 136 de cai-putere și 260 de Newtoni-metru, hrănit de o baterie cu capacitate de stocare de 50 kWh. Autonomia în cazul lui e-2008 este un pic mai mică: 310 kilometri. Prețurile pentru Peugeot e-2008 în România pleacă de la 33.490 €.
Porsche Taycan — de la 100.000 €
La fel ca toate celelalte modele Porsche (mă rog, aproape toate celelalte), Taycan este genul de mașină pe care să o pui poster pe perete. Sau, dacă dispui de 110.625 €, să o pui în garaj. În orice caz, dacă vrei cea mai puternică electrică din România (și nu numai), Porsche are soluții pentru tine. Chiar și în versiunea entry-level — dacă putem să-i spunem așa — Taycan are 530 de cai-putere, și autonomie de 407 km.
Renault Zoe — de la 17.999 €
Spaima tuturor modelelor care vor să intre în segmentul subcompact electric (și probabil nu numai a lor), Zoe se recomandă ca o electrică gata de drum. În România, Zoe este disponibilă în două versiuni de motorizare și două versiuni de baterie. Entry-levelul este Z.E. 40 – R110, adică baterie cu 40 kWh care hrănește un motor cu 110 cai-putere. În versiunea de top Z.E. 50 – R135, Zoe poate parcurge până la 395 de kilometri cu un singur plin. Prețurile pentru Zoe în România pleacă de la 30.350 €.
Skoda CITIGOe iV — de la 9.350 €
În mod curios, cea mai mică și mai electrică Škoda din istorie — CITIGOe iV — nu se află acum listată pe site-ul producătorului. Însă asta nu o debarasează de titlul de cea mai accesibilă electrică din România: are un preț de listă de 19.990 €. În materie e oferte, asta le bate pe toate de aici.
Dacă o cumperi (și) prin programul Rabla Clasic, ajungi la un preț mai mic de 10.000 €. CITIGOe iV este animată de un motor cu 83 CP și 212 Nm și alimentată de o baterie de 36,8 kWh, care îi conferă o autonomie de până la 265 de kilometri.
Smart EQ ForTwo — de la 11.550 €
Dacă ești om al orașului și ai nevoie de un automobil electric mic, mic și chic, smart încă rămâne o soluție viabilă. 82 CP, 160 Nm, baterie de 17,6 kWh, autonomie de 133 de kilometri și suficient spațiu în spatele scaunelor cât să-ți cari cumpărăturile de la supermarket. Cu stil. Prețul lui smart EQ ForTwo în România este de 22.122 €.
Volkswagen e-Golf — de la 22.600 €
Un mic memento: cel mai dorit hatchback din toate timpurile este disponibil și în versiune electrică, cu 136 de cai-putere și 290 de Newtoni-metru. Bateria — de 35,8 kWh — care îl echipează îi conferă o autonomie mixtă de până la 231 de kilometri. În România, e-Golf are un preț de listă de 33.142 €.
Volkswagen ID.3 1st Edition — de la 25.500 €
Indiferent dacă îl vei dori într-una dintre cele trei versiuni disponibile (Standard, Plus, Max), antemergătorul asaltului electric de la Volkswagen ID.3 va dispune de un motor electric cu 204 cai-putere, alimentat de o baterie cu capacitate de 58 kWh. ID.3 se laudă cu o autonomie de până la 420 de kilometri și cu un preț de pornire (pentru ediția 1st) de 36.072 €.
ds arata f bine