Probabil ca despre gamele Range Rover si Range Rover Sport se poate spune orice, mai putin ca ar fi eco. Land Rover doreste sa schimbe aceasta perceptie.
Pentru asta a dezvoltat un sistem de propulsie hibrida diesel-electric pentru cele doua modele, avand la baza motorul SDV6 de 3,0 litri/258 CP. Acesta este ajutat de un motor electric de 35 kW integrat in carcasa cutiei de viteze automata ZF cu opt rapoarte.
Intregul sistem hibrid, inclusiv acumulatorii Li-Ion, cantaresc mai putin de 120 kg. Puterea totala dezvoltata este de 340 CP, cu un cuplu maxim de 700 Nm. Trei moduri de functionare sunt disponibile, inclusiv un mod electric care poate fi folosit la viteze de pana la 48 km/h, autonomia fiind de aproximativ 1,6 km.
Atat Range Rover Hybrid, cat si Range Rover Sport Hybrid au performante la nivelul motorizarilor SDV8, cu acceleratia de la 0 la 100 km/h in 6,9 s, respectiv 6,7 secunde, in conditiile unui consum combinat identic, de 6,4 l/100 km.
Foarte important pentru fanii Range Rover si Range Rover Sport, ambele modele au fost dezvoltate inca de la inceput pentru a fi propuslsate de un sistem hibrid, astfel ca bateriile au un compartiment special sub podeaua masinii, care nu afecteaza spatiul interior sau volumul portbagajului.
Pentru a dovedi fiabilitatea si capabilitatile noului sistem hibrid, trei masini Range Rover Hybrid au pornit intr-o expeditie de 16.000 km, de la uzina Land Rover din Solihull la sediul companiei mama din India, Tata Motors, in Mumbai.