Nici măcar reprezentanții companiei Takata, unul dintre cei mai mari furnizori de componente din industria auto, nu s-au gândit că unele din airbag-urile deja schimbate la autoturismele Honda și Acura suferă de alte probleme conceptuale.
Scandalul iscat de Takata a început în 2008, atunci când s-a descoperit că airbag-urile produse de compania japoneză pot pune în pericol pasagerii din cauza presiunii prea mari apărute la declanșare. Din această cauză, existau șanse foarte mari de a se rupe componente metalice, care mai apoi erau proiectate în pasageri sub formă de șrapnel.
Până în prezent, au fost rechemate în service zeci de milioane de autoturisme din întreaga lume. Acum, producătorul japonez Honda cheamă din nou în service aproximativ 1,1 milioane de autoturisme Honda și Acura.
În luna ianuarie, șoferul unui autoturism Honda cu airbag-uri schimbate deja de Takata, a fost implicat într-un accident, iar urmările au fost aceleași ca și în cazul modelului înlocuit.
Citește și:
Taxa auto – Când intră în vigoare și cine trebuie să o plătească?
Noi reguli pentru transportul în comun: călătorii „urât mirositori vor fi amendați
Salonul Auto de la Geneva 2019 – Cele mai spectaculoase mașini
Rabla Plus 2019 – Până când trebuie depuse cererile de înscriere în program
Primul serviciu românesc de car sharing între persoane fizice
Compania Takata a intrat în faliment, după ce a plătit o amendă de un miliard de dolari. Persoanele aflate în conducerea firmei au fost judecate în instanță, iar publicul larg și-a pierdut încrederea în compania japoneză.
Autoturismele Honda și Acura care sunt afectate de al doilea recall:
2003 Acura 3.2CL
2013-2016 Acura ILX
2003-2006 Acura MDX
2002-2003 Acura 3.2TL
2004-2006 and 2009-2014 Acura TL
2007-2016 Acura RDX
2010-2013 Acura ZDX
2001-2007 and 2009 Honda Accord
2001-2005 Honda Civic
2002-2007 and 2010-2011 Honda CR-V
2003-2011 Honda Element
2007 Honda Fit
2002-2004 Honda Odyssey
2003-2008 Honda Pilot
2006-2014 Honda Ridgeline
Sursa: thedrive.com