Reciclarea bateriilor litiu-ion, scopul noului parteneriat BMW of North America – Redwood Materials. Un demers cu perspective largi.

vezi galeria foto

BMW of North America şi Redwood Materials au anunţat un parteneriat pentru reciclarea bateriilor litiu-ion de la toate automobilele electrice, plug-in hybrid şi mild-hybrid BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad din SUA. Parteneriatul demonstrează un angajament comun faţă de dezvoltare durabilă şi este următorul pas către crearea unui lanţ de valori circular în buclă închisă pentru bateriile litiu-ion în SUA.


Redwood Materials va lucra direct cu reţeaua extinsă a BMW Group de aproape 700 de locaţii din SUA, inclusiv dealeri, centre de distribuţie şi alte facilităţi pentru a recupera bateriile litiu-ion scoase din uz şi pentru a asigura că mineralele critice precum nichel, cobalt, litiu şi cuprul sunt reciclate şi rafinate. În cele din urmă, 95-98% dintre aceste minerale critice vor fi returnate în lanţul de aprovizionare cu baterii pentru a construi automobile electrice din ce în ce mai durabile. Materialele unei baterii pot fi reciclabile aproape la infinit şi nu sunt consumate sau pierdute pe durata de viaţă a automobilului. În plus, procesele Redwood au un impact semnificativ mai mic asupra mediului decât minerit convenţional sau alte tehnologii de reciclare, reducând energia cu 80%, emisiile de CO₂ cu 70% şi apa cu 80%.


„Împreună cu Redwood Materials, BMW pune bazele pentru crearea unui lanţ de aprovizionare cu baterii complet circular în SUA', a declarat Denise Melville, director de dezvoltare durabilă BMW of North America. „Am mai spus că viitorul BMW este electric, digital şi circular, iar acest acord ne aduce un pas mai aproape de atingerea acestui obiectiv.'

Redwood Materials operează în prezent un campus în Reno (statul Nevada), unde componentele bateriilor sunt reciclate, rafinate şi fabricate. Un al doilea campus Redwood Materials este în construcţie în Charleston (statul Carolina de Sud), nu departe de uzinele BMW Group din Spartanburg şi Woodruff, unde BMW va asambla, înainte de sfârşitul deceniului, cel puţin şase modele electrice şi bateriile de înaltă tensiune pentru aceste automobile. Partenerul de producţie al celulelor de baterii al companiei, AESC, este tot în apropiere, în Florence (statul Carolina de Sud).


BMW Group a fost printre primii producători de automobile care au stabilit operaţiuni în Carolina de Sud, când a început în Spartanburg în 1992. În ultimii 30 de ani, fabrica s-a extins de mai multe ori până la dimensiunea actuală de aproape 745.000 de metri pătraţi. Cu o capacitate anuală de până la 450.000 de automobile, uzina din Spartanburg este în prezent cea mai mare fabrică BMW din lume.


„Tranziţia la mobilitatea electrică prezintă o oportunitate extraordinară de a regândi modul în care gestionăm bateriile care alimentează viitorul nostru de energie curată', a declarat Cal Lankton, director comercial executiv la Redwood Materials. „Parteneriatul nostru cu BMW of North America asigură o gestionare responsabilă a bateriilor la sfârşitul duratei de viaţă, care va îmbunătăţi amprenta de mediu a bateriilor litiu-ion, va ajuta la scăderea costurilor şi, totodată, la creşterea accesului şi a adoptării automobilelor electrice.'


Redwood Materials dezvoltă în prezent un lanţ de aprovizionare circular pentru a reduce amprenta asupra mediului şi costul bateriilor litiu-ion şi al automobilelor electrice şi al sistemelor durabile de stocare a energiei pe care le alimentează. Fondată de JB Straubel, compania din Nevada oferă pentru prima dată surse pe scară largă de materiale durabile pentru baterii produse la scară largă în SUA. Redwood îşi dezvoltă locaţia din nordul Nevadei şi a inaugurat cel de-al doilea campus de materiale pentru baterii, lângă Charleston (statul Carolina de Sud). Ambele campusuri Redwood vor recicla, rafina şi fabrica materiale pentru baterii, cu obiectivul de a creşte capacitatea anuală la 100 GWh.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE