Avându-l la volan pe Lars Kern, pilotul de teste al mărcii, Porsche Panamera a parcurs celebra buclă nordică a circuitului Nürburgring în 7:24,172 minute. Astfel, exemplarul de preserie implicat a fost cu 5,64 secunde mai rapid în proba „infernului verde’ decât versiunea echivalentă a generației deja cunoscute.
Recordul stabilit de noua generație Porsche Panamera cu puțin timp înaintea lansării oficiale se referă la categoria automobilelor de lux dotate cu motorizări cu ardere internă sau hibride. Printre factorii determinanți care au contribuit la excelentul rezultat obținut de Lars Kern se numără Porsche Active Ride, componentele Carbon Aerokit și anvelopele de înaltă performanță.
Lars Kern stabilise deja recorduri în clasa respectivă pe Nordschleife în 2016 și 2020 cu mașini Porsche Panamera, cel mai recent aparținând unui Panamera Turbo S (7:29,81 minute). „Pe Nordschleife, stabilitatea transversală a mașinii este deosebit de importantă’, a comentat Kern. „Noul Porsche Panamera a înregistrat progrese semnificative în acest domeniu. În special de-a lungul secvențelor de viraje alternante, cum ar fi între secțiunile „Hohe Acht’ și „Brünnchen’ ale buclei nordice, automobilul răspunde cu o agilitate sesizabil superioară.’
„Grupul motopropulsor, aerodinamica, suspensia, noile anvelope ultraperformante de la Michelin – acestea sunt câteva aspecte care au contribuit la reușita noastră’, a adaugat Kern. Noul sistem de gestiune a suspensiei Porsche Active Ride a contat în manieră determinantă. Mașina păstrează cu acuratețe traiectoria drumului. Stabilitatea în viraje atinge un nivel cu totul nou. În calitate de pilot, acest fapt îmi dă un sentiment de încredere și subliniază în continuare că dezvoltarea noastră nu oferă doar confort maxim de condus de zi cu zi, ci și o diferență reală în termeni sportivi pe Nürburgring Nordschleife. Niciun alt Porsche nu oferă un spectru atât de larg de prestații între confort și sportivitate. Noul Porsche Panamera combină caracterul rafinat al unei limuzine exclusiviste cu manevrabilitatea unei mașini sport.’
Pentru protecția pilotului, mașina Porsche Panamera pilotată de Lars Kern a fost echipată cu un scaun sport de curse și structură rollcage, dar în rest corespundea versiunii de serie. Pneurile Michelin Pilot Sport Cup 2 cu dimensiunile 275/35 ZR 21 în față și 325/30 ZR 21 în spate au fost dezvoltate special pentru Porsche Panamera. Pentru optimizarea performanțelor, setul opțional de componente Carbon Aerokit a redus efectulportanței pe puntea din față. În combinație cu flapsul Gurney de pe spoilerul spate, reglabil în patru direcții, acestea cresc forța de apăsare verticală, cu implicații notabile în privința stabilității.