Noua generație pe care Renault o propune la nivelul clasei compacte îmbină formele soft cu elemente de stil oarecum relativ masiv dimensionate și atent tratate la detalii. De aici rezultă o consistentă sugestie de forță și grație. Producătorul susține că Renault Austral este pe deplin ilustrativ pengtru spiritul așa-numitei „Renaulution'.
Primele imagini oficiale cu Renault Austral au ca obiect linia de finisare Esprit Alpine. Cel puțin în tratarea cromatică și a ornamentelor, regăsim ideea dinamismului de avangardă pe care o implică folosirea termenului „Alpine'. Producătorul franez ne asigură că Asutral va fi apreciat inclusiv pentru caracterul high-tech, eficiență și conectivitatea extinsă. La cel mai înalt nivel de dotare, automobilul poate beneficia de până la 32 de funcții de asistare a conducerii.
Interioul modern, spațios și confortabil este completat de aspectul practic al portbagajului, având volum util modulabil între 500 și 1525 de litri. Când bancheta culisantă este împinsă la maximum în față, portbagajul pune la dispoziție 575 de litri.
Sub caroseria lui Renault Austral se află cea de-a treia generație a platformei tehnice CMF-CD iar oferta de motorizări va include o variantă full-hybrid sub denumirea E-Tech. Sub denumirea de 4CONTROL va fi oferit un sistem cu patru roți directoare, datorită căruia diametrul de bracaj este de numai 10,1 m. Puntea din spate are suspensie de tip multilink.
Electrificarea și-a pus clar amprenta asupra ofertei de motorizări. Cele mai puternice variante hibride E-Tech ajung la 200 CP. Alături de acestea, la debutul comercial vor mai fi alături două versiuni mild-hybrid cu benzină, dezvoltând 130 CP (cilindree 1,2 litri, 3 cilindri, sistem electric de 48V) și, respectiv, 140/160 CP (cilindree 1,3 litri, 4 cilindri, sistem electric de 12V). Aici, versiunile de 140 CP vor primi cutii de viteze manuale cu 6 trepte, în timp ce grupul motopropulsor de 160 CP va primi opțional transmisie automată de tip X-Tronic.