Renault prezintă, în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles, cele mai recente adiții în gamă: Clio E-Tech și Captur E-Tech Plug-in. Iată ce promit acestea!
Citește și:
Va trebui să mai așteptăm pentru prima Dacie electrică, spun oficialii Renault
Sandero RS – ce performanţe are modelul dezvoltat de Renault Sport
Renault Koleos: Monsieur Le Grand
Noul Renault Clio – preţuri pentru România
Noul Renault Captur – disponibil în România din martie 2020
La un an de la lansarea oficială, compacta Clio de la Renault primește o versiune hibridă, constituită dintr-un motor L4 de 1,6 litri și două motoare electrice. Puterea totală a sistemului este de 140 de cai-putere.
Unul dintre cele două motoare electrice este un starter-generator, botezat aici HSG (High-Voltage Starter Generator), mașina putând porni astfel fără niciun aport din partea unității termice; asta, spune Renault, asigură un consum redus, dar și un nivel mai mic de emisii de dioxid de carbon.
Clio E-Tech stochează energia într-o baterie de 1,2 kWh, care promite parcurgerea, în regim pur electric, a până la 80% din drumurile urbane. Viteza maximă în mod electric este de 75 km/h. Per ansamblu, Clio hibrid se laudă cu un consum mediu de combustibil cu 40% mai mic, comparativ cu versiunea animată doar de motorul de 1,6 litri pe benzină.
Noul Renault Clio E-Tech Plug-in adaugă rețetei lui Clio și un sistem de încărcare la priză, iar puterea totală a sistemului este mai mare, de 160 de cai-putere. În mod natural, aici bateria are capacitate mai mare de stocare, adică 9,8 kWh. Asta permite parcurgerea unei distanțe de până la 65 de kilometri urbani în regim electric (sau 50 de kilometri în afara orașului).
Renault încă nu a dat specificații complete despre sistemul de încărcare plug-in, anume: care este compatibilitatea cu stațiile de încărcare și, la fel de important, care sunt timpii de încărcare în funcție de sursa de alimentare. Consumul mixt promis de Renault pentru Captur E-Tech Plug-in este de 1,5 l/100 km.