Renault K-ZE: Un SUV electric de clasă mini

Renault K-ZE este un exponat pregătit de marca franceză pentru piața din China, dar expus în cadrul unui eveniment restrâns derulat la Salonul Auto de la Paris.

Modelul va fi comercializat inițial în China, unde sunt din ce în ce mai populare modelele electrice, însă va sosi ulterior și în Europa. Unele voci afirmă că ar putea deveni prima mașină electrică de la Dacia, având în vedere posibilitatea de a fi un model accesibil.

Citește și:

Dacia Duster are un nou motor pe benzină

Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?

5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață

Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie

O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis

Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor

Porsche renunță la motoarele diesel

WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

 

Conceptul prezentat în cadru restrâns la Paris prefigurează un SUV de segment A (clasa mini), care va fi 100% electric. Modelul are o autonomie estimată la 250 de kilometri în ciclul NEDC, dar varianta de serie ar putea avea o autonomie reală mai mare datorită tehnologiei îmbunătățite a acumulatorilor, așteptată să debuteze în gama Renault până la sosirea lui K-ZE.

Renault K-ZE integrează un sistem multimedia cu ecran tactil și sistem de navigație conectat, cameră video de marșarier, senzori de parcare spate și alte dotări cerute de șoferii moderni. Este clar o încercare de a face mașinile electrice mai accesibile, ceea ce le va aduce mai aproape de gama Dacia.

Sistemul de încărcare al lui Renault K-ZE va fi compatibil atât cu prizele domestice, cât și cu sistemele publice de încărcare rapidă, fără a fi dezvăluit tipul de priză pe care îl va utiliza. În funcție de priza folosită, încărcarea rapidă ar putea avea loc într-o perioadă scurtă, dar ar putea necesita prize speciale, de putere mai mare decât cele instalate în majoritatea stațiilor gratuite din România.

Debutul din China al lui Renault K-ZE va fi făcut cu ajutorul e-GT New Energy Automotive Co, un joint venture între Nissan și Dongfeng Motor Group, creat de la zero pentru a oferi mașini electrice la prețuri competitive pe piața din China, cea mai mare piață auto din lume.

Odată cu acest model, Renault a confirmat planurile pentru variantele hibride ale lui Clio, care vor sosi în 2020, dar și pentru versiuni hibride plug-in ale lui Megane și Captur. Toate modelele de segment B și C de la Renault vor primi ulterior sisteme de propulsie electrificate. Modificările despre care vorbim în acest paragraf vor avea loc abia după 2020, când este programată o împrospătare serioasă a gamei Renault.

Totodată, Renault a prezentat și conceptul său de experiențe cu realitate augmentată la bordul viitoarelor sale vehicule. Se numește Augmented Editorial Experience și le va permite șoferilor să se bucure de conținut multimedia în siguranță în timp ce sunt la volan.

Adaugă un comentariu