Renault a dat startul unui proiect ambițios: astăzi, 15 mai 2019, compania franceză a lansat un serviciu experimental de transport public autonom. Mașinile electrice se conduc singure în zona campusului Universității Paris-Saclay, la aproximativ 20 km de capitala Paris, și sunt destinate în primul rând studenților care învață acolo.
Potrivit unui comunicat oficial emis de Groupe Renault, proiectul Paris-Saclay Autonomous Lab are drept scop suplimentarea sistemului public de transport deja existent în regiunea respectivă, modernizând în același timp această rețea prin introducerea de vehicule electrice autonome.
Bineînțeles, constructorul auto mai speră să demonstreze că vehiculele autonome sunt soluții fiabile pentru viitorul mobilității, că tehnologia este suficient de avansată încât să nu ne temem de ea.
Având la dispoziție o flotă auto formată din trei taxiuri autonome Renault ZOE și un autobuz autonom Transdev-Lohr i-Cristal, serviciul revoluționar de transport funcționează în felul următor:
- Călătorul solicită un autoturism sau rezervă o cursă prin intermediul unei aplicații de smartphone;
- Un taxi electric autonom Renault ZOE se prezintă în cea mai apropiată stație special amenajată pentru acest proiect;
- Utilizatorul se urcă în mașină și este transportat până la stația cea mai apropiată de destinația sa, pe care o stabilește via smartphone.
De-a lungul călătoriei, mașina poate opri constant pentru a permite urcarea altor călători, dacă aceștia se deplasează în aceeași direcție.
Transport public marca Renault – Cum va circula autobuzul autonom?
Citește și:
Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3
Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie
Cel mai rapid SUV pe gheață
Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România
Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului
În ceea ce privește autobuzul autonom Transdev-Lohr i-Cristal, acesta va circula pe un traseu lung de 3,7 km, între campusul universitar Paris-Saclay și gara Massy – Palaiseau. Ruta include patru opriri, iar vehiculul se va deplasa doar pe banda specială destinată autobuzelor.
Pentru un plus de siguranță, Renault a hotărât ca acesta să nu conducă decât pe timpul nopții, în intervalul orar 00:00 – 03:00, pentru a funcționa separat de transportul public convențional.
Deplasarea tuturor acestor vehicule autonome va fi atent monitorizată, în timp real, de către angajații unui centru de control. Aceștia pot interveni instantaneu în eventualitatea în care vreuna dintre mașini întâmpină dificultăți sau funcționează necorespunzător.
Sursa foto: Groupe Renault