Alianţa Renault-Nissan a raportat pentru anul 2016 economii de cinci miliarde de euro, în creştere cu 16% faţă de sinergiile în valoare de 4,3 miliarde euro realizate în 2015, se arată într-un comunicat de presă al grupului francez Renault.
„Cooperarea tot mai mare în cadrul Alianței aduce beneficii puternice membrilor, reflectată de economiile de scară, progresele tehnologice și inovațiile care sunt împărțite între Renault și Nissan”, a declarat Carlos Ghosn, președinte și director executiv al Alianța Renault-Nissan.
„Suntem pe cale să realizăm sinergii de 5,5 miliarde de euro în 2018, chiar înainte de a lua în considerare contribuțiile companiei Mitsubishi Motors, noul nostru partener al Alianței” a mai spus Ghosn.
Prin alăturarea Mitsubishi Motors, alianţa ar urma să realizeze economii suplimentare prin intermediul achiziţiilor în comun şi logisticii, precum şi printr-o localizare mai accentuată, utilizarea în comun a uzinelor, folosirea unor tehnologii şi platforme de vehicule comune, precum şi prin extinderea prezenţei lor combinate pe pieţele mature şi pe cele emergente.
„Continuăm să vedem rezultate tangibile ale acestei convergențe majore. Sinergiile noastre crescând ajută Renault, Nissan și acum Mitsubishi Motors să își îndeplinească obiectivele financiare și să furnizeze clienților noii tehnologii de înaltă valoare în noua eră a mobilității”, a adăugat Ghosn.
În 2016, constructorii auto Renault, Nissan Motor şi Mitsubishi Motors au vândut împreună 9,96 milioane de vehicule în aproape 200 de ţări, adică mai mult de unul din nouă vehicule vândute la nivel mondial.
Planuri mari pentru Renault-Nissan
Luna trecută, directorul general de la Renault-Nissan, Carlos Ghosn, estima că alianţa îşi va devansa în scurt timp rivalii Volkswagen Group şi Toyota pentru a deveni cel mai mare constructor auto mondial din lume.
CEO-ul Renault-Nissan, Carlos Ghosn, crede că alianța își va devansa în scurt timp rivalii Volkswagen Group și Toyota pentru a deveni cel mai mare constructor auto mondial din lume.
Cu trei ani în urmă, Ghosn estima că alianța va fi unul din primii trei constructori auto mondiali până în 2018. Această prognoză s-a adeverit cu un an mai devreme, grație preluării Mitsubishi de către Nissan în 2016.
Am fost unul din primii trei producători de top începând din luna ianuarie și estimăm că la mijlocul anului vom ocupa poziția de lider, deși nu acesta a fost scopul nostru’, declarat Ghosn în fața acționarilor Renault la reuniunea anuală din iunie 2017.
O cotă mai mare din piaţa chineză
Renault a cumpărat 49% din divizia LCV a Brilliance China Automotive Holdings (CBA), producătorul auto francez obţinând astfel o poziţie importantă pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Mai exact tranzacţia s-a desfăşurat în felul următor: China Automotive Holdings Limited (CBA) va cumpăra integral Shenyang Brilliance JinBei Automobile Co., Ltd. (SBJ), după care Renault va achiziţiona 49% din SBJ intrând astfel într-un joint venture cu CBA care va deţine 51 %, conform informaţiile oferite de compania franceză. Companiile au acceptat să investească împreună 1,5 miliarde de yuani (221 de milioane de dolari) în Shenyang Brilliance Jinbei Automobile proporţional cu participaţiile lor