Bertone este o semnătură de referință în designul auto, supraviețuind fondatorului Nuccio Bertone, dar nu și industrializării intensive care a cuprins lumea automobilului după ultimele două decenii ale secolului 20. Studioul Bertone a fost readus la viață de noii proprietari, Mauro și Jean-Franck Ricci.
Vă imaginați lumea auto fără mașini precum Lamborghini Countach, prototipurile Alfa Romeo BAT, diverse coupe-uri Alfa, Fiat Dino Coupe, Fiat X1/9, Mazda R130, Mazda 232F, Citroen XM (tot XM, ca și BMW-ul) și multe altele asemea? Noi atragem atenția că un astfel de univers auto, lipsit de contribuția carosierului torinez, ar fi fost mult mai sărac. Semnătura designerului Marcello Gandini, nume de frunte al studioului Bertone în vremurile bune relative recente se găsește inclusiv pe coupe-ul supersport Bugatti EB 110.
Nu știm exact de ce, o singură literă face diferența între denumirea menționată mai sus și numele noului hypercar al casei: Bertone GB 110. Explicațiile pentru „110′ sunt câteva și consistente: marca tocmai a împlinit 110 ani, puterea sistemului de propulsive va fi de 1100 CP și cuplul maxim al acestuia va fi de 1100 Nm. La asemenea cifre, devine de prisos să mai spui că mașina are tracțiune integrală (totuși, s-a spus), însă nu s-au făcut referiri relevante la specificul motorizării. S-a mai comunicat că există o cutie de viteze cu 7 trepte (așadar, există și un motor cu ardere internă, pe undeva).
Au mai fost anunțate cifrele de 2,79 s pentru accelerația de la 0 la 100 km/h, 6,79 s, pentru proba de la 0 la 200 km/h și o viteză maximă de peste 380 km/h. S-a mai menționat că vor fi incluse destule componente tehnice de origine germane. Cât despre design, nu e rău deloc. Pe de altă parte, prea multe detalii duc cu gândul la alte două-trei supermașini cu motor central deja cunoscute (oare avem un Lambo Gallardo sau asemnănător pe dedesubt? – ăla era cu multe piese germane și un vitraj asemănător).