Prima sesiune de calificare a sezonului a marcat si debutul pneurilor Pirelli Cinturato Albastru (de ploaie) si Cinturato Verde(intermediare). Cu cele doua tipuri de pneuri s-au obtinut primele doua pozitii pe grila de start, respectiv Lewis Hamilton (Mercedes) si Daniel Ricciardo (Red Bull Racing). Pana sambata, in calificarile pentru Marele Premiu al Australiei, aceste pneuri nu au mai fost folosite decat pentru cateva tururi pe circuitul de la Jerez in teste din pre-sezon.
Prognoza meteo indica sanse mari de ploaie si pentru cursa de duminica, ceea ce inseamna ca echipele au numeroase optiuni in ceea ce priveste strategia, mai ales daca se repeta situatia din calificari cand a plouat cu intermitente. In cazul unei curse fara ploaie, o strategie cu doua opriri este teoretic cea mai rapida. Pirelli a nominalizat pentru acest weekend pneurile de compozitie medium P Zero Alb si soft P Zero Galben.
Atat pneurile intermediare, cat si cele de ploaie, au fost dezvoltate special pentru noua generatie de monoposturi din Formula 1. Noile pneuri Cinturata de ploaie disperseaza acum 65 litri pe secunda la viteza maxima, comparativ cu 60 litri pe secunda in sezonul trecut.
In timpul Q3, ultima parte a calificarilor, circuitul a inceput sa se usuce marcand punctul ideal de trecere de la pneuri de ploaie la intermediare, ambele compozitii fiind extrem de competitive. In cazul in care ploua in cursa de duminica, in functie de strategia fiecarei echipe, se pot folosi ambele compozitii Cinturato.
Din cauza ploii in Q3, pilotii nu au putut folosi setul suplimentar de pneuri de compozitie soft disponibil conform noului regulament. In mod normal, pilotii trebuie sa inceapa cursa cu pneurile cu care au obtinut cel mai bun timp in Q2, dar daca acestea sunt intermediare sau de ploaie, atunci pilotul poate alege libere cu ce tip de pneuri va incepe cursa.
Nico Rosberg (Mercedes) a fost cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente libere, cu pneurile soft, diferenta fata de Jenson Button (McLaren), clasat pe doi, fiind de 1,391secunde.
Astazi am putut vedea in sfarsit potentialul fiecare echipei, dar situatia a fost complicata putin de ploaie. Este pentru prima oara cand au fost folosite pneurile intermediare si cele de ploaie, dupa testele de la Jerez, si conform prognozei sunt sanse mari sa le vedem si duminica. Vom astepta sa primim informatii precise de la fiecare echipa, dar din ceea ce am vazut pana acum suntem multumiti de nivelul de performanta al celor doua compozitii pe monoposturile din 2014. In ciuda complexitatii noilor monoposturi, echipele au avut evolutii bune in calificari, dar conditiile de astazi nu sunt neaparat reprezentative pentru restul sezonului, deci este destul de greu sa tragem o concluzie. Au fost abordari diferite in Q3, pilotii din top 10 folosind atat pneurile intermediare cat si cele de ploaie. A fost o zi plina in care am adunat informatii importante pentru tot restul sezonului 2014′, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI
Strategia va depinde in mare masura de vreme existand sanse mari de ploaie si duminica. Daca nu va ploua, cea mai rapida strategie pentru cursa de 58 de tururi va fi start pe soft, apoi schimb pe soft in turul 23 si schimb pe medium in turul 51.
CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:
Rosberg 1m29.375s Soft noi
Button 1m30.766s Soft noi
Alonso 1m30.876s Soft noi
TOP 10 calificari:
Hamilton 1m44.231s De ploaie noi
Ricciardo 1m44.548s Intermediate new
Rosberg 1m44.595s De ploaie noi
Magnussen 1m45.745s De ploaie noi
Alonso 1m45.819s De ploaie noi
Vergne 1m45.864s Intermediare noi
Hulkenberg 1m46.030s Intermediare noi
Kvyat 1m47.368s De ploaie noi
Massa 1m48.079s Intermediare noi
Bottas 1m48.147s De ploaie noi