Un Rolls-Royce este o declarație de opulență. Un Rolls-Royce unicat este o investiție. Se pare că acest Hyperion nu este văzut ca o investiție bună…
Citește și:
Spofec modifică Rolls-Royce Cullinnan. Artă sau sacrilegiu?
Țara în care poți să te plimbi cu un taxi Rolls-Royce Phantom. Cât costă
Rolls-Royce Phantom: Ai văzut o Phantomă?
Broderia, ridicată la la rang de artă: cum arată Rolls-Royce Rose Phantom
Mercedes-Maybach GLS – rival pentru Rolls-Royce Cullinan și Bentley Bentayga
Există mai multe motive pentru care oamenii cumpără mașini. Majoritatea o fac din nevoie. Unii îmbină utilitatea cu plăcerea (cum ar fi în cazul unui Audi RS6, sau un BMW M5). Alții le cumpără doar pentru senzație (Ferrari F8, orice model McLaren etc.). Apoi există mașini pe care le cumperi (și) ca investiții — aici vorbim de modele foarte exclusiviste și, în special, de unicate. Cum este și acest Rolls-Royce Hyperion.
Hyperion s-a materializat în 2008 în atelierele Pininfarina. Este bazat pe platforma unui Drophead Coupe, dar a suferit modificări de amploare pentru a ajunge să reprezinte cu acuratețe un roadster al anilor ’30. Habitaclul a fost împins cu 40 de centimetri în spate și găzduiește doar doi pasageri, iar caroseria care să îmbrace noile proporții a fost fabricată din fibră de carbon.
Prețul pentru onorarea acestei comenzi a fost de 4,5 milioane de euro. Mașina a apărut patru ani mai târziu într-un showroom de automobile de lux din Orientul Mijlociu și a fost listată de mai multe ori în tot acest timp. Încă este acolo și acum, și prețul este unul foarte bun (pentru un Rolls unicat): aproape 2,2 milioane de euro. Asta înseamnă nici jumătate de prețul inițial.
Nu știm să fi auzit până acum de un Rolls exclusivist care să fi suferit o așa puternică depreciere până acum. Având în vedere că poartă semnătura lui Jason Castriota, este greu să-l descrii pe Hyperion ca fiind un Rolls urât. Voi ce părere aveți? Înainte să deliberați, aruncați o privire peste galeria foto de mai sus.