Rolls-Royce şi-a propus să treacă la motoare full electrice sărind peste etapa modelelor hibride. Dar acest lucru se va întâmpla doar atunci când un propulsor electric va fi capabil să ofere performanţe similare cu cele ale unui motor V 12.
„Electrificarea este calea de urmat și nu vor exista între noi pași precum modelele hibride. Este sistemul de propulsie pentru viitor, nu face nici o eroare. La un moment dat, dar nimeni nu poate prezice asta, nu vor mai exista motoare cu combustie. Asta va dura mult, mult timp, dar se va întâmpla', a declarat Torsten Müller-Otvös, CEO Rolls-Royce, publicației britanice Autocar.
Dar, vorbind chiar de motoarele electrice, Müller-Otvös a spus că numai atunci când tehnologia va fi dezvoltată corespunzător, Rolls-Royce va schimba motoarele V-12 pentru baterii și motoare electrice. „Brandul Rolls-Royce nu este, într-un fel, un schimbător de joc când vine vorba de tehnologia revoluționară. Clienții noștri o fac din motive extrem de luxoase, astfel încât nu pot exista imperfecțiuni ' a mai spus Müller-Otvös.
Rolls-Royce 102 EX EV
Reamintim că, în 2011, Rolls-Royce a testat apele cu un concept electric Phantom, dar a constatat că lipsa gamei de infrastructură și a infrastructurii de încărcare reprezintă prea mult un neajuns. Chiar și cu tehnologia acumulatorilor de azi, nu este suficient pentru standardele Rolls-Royce.
Rolls-Royce a prezentat la Geneva un concept cu propulsie 100% electrica, primul din lume de acest gen. Denumit 102 EX EV, acesta dispune de doua amotoare electrice care furnizeaza in total 394 CP si 800 Nm. Autonomia anunttaa este de 200 km, in conditiile in care 102 EX EV accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 8 secunde si atinge o viteza maxima limitata electronic de 160 km/h. Nu exista nicio intentie de a produce acest model in serie, singurul scop fiind testarea reactiei clientilor.