Potrivit celui mai recent raport al Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu, România este pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește remedierea mașinilor implicate în scandalul Dieselgate. Dintre autoturismele Volkswagen afectate care circulă pe șoselele noastre, doar 37% au fost rechemate în service.
Deși remedierea mașinilor afectate de scandalul Dieselgate este un proces cât se poate de simplu și rapid, constând doar în ajustarea software-ului, problema este departe de a fi rezolvată. În cei patru ani care au trecut de la declanșarea scandalului Dieselgate, doar o mașină poluantă din patru a fost rechemată în service și pusă la punct.
Potrivit celui mai recent raport al Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E), doar 10 milioane dintre cele 43 de milioane de autoturisme poluante au fost retrase temporar din circulație.
Germania este cel mai eficient stat, din acest punct de vedere. 99% dintre mașinile dotate cu motor EA189 s-au prezentat în service pentru ca software-ul să le fie actualizat.
Doar Finlanda a mai reușit să depășească pragul de 90%, procentajul de autoturisme remediate în această țară fiind de 95%.
În schimb, România ocupă ultimul loc în clasament, cu un procentaj dezamăgitor de 37%. În general, cifrele nu arată prea bine în Europa Centrală și de Est, unde media recall-urilor este de 55%. Prin contrast, Grupul Volkswagen s-a ocupat de 83% dintre mașinile afectate în Europa de Vest.
Citește și:
Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3
Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie
Cel mai rapid SUV pe gheață
Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România
Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului
„Actualul ritm de melc în curățarea mașinilor diesel din Europa este inacceptabil. Industria a avut la dispoziție patru ani de la scandalul Dieselgate, dar nu şi-a îndeplinit angajamentele de a remedia autoturismele manipulate. Este timpul ca guvernele să ia atitudine și să facă rechemări obligatorii în toată Uniunea Europeană. Acest lucru nu necesită legi noi, ci doar voinţă politică‘, a declarat Florent Grelier, inginer la T&E.
Cu toate acestea, nu se poate spune că scandalul Dieselgate nu a avut impact asupra românilor. Un procentaj foarte mic dintre mașinile noi comercializate în România în luna aprilie au motoare diesel.
Sursa: Transport & Environment / Sursa foto: Wikimedia Commons/Ruben de Rijcke, via flickr.com