România este pe care să marcheze o nouă premieră nedorită în materie de infrastructură. Un drum expres izolat.
Doar în România! Pod surpat la cinci zile de la inaugurare
La momentul în care va fi realizat acest drum, pentru că încă nu este gata, vom avea 39,8 kilometri de drum expres care nu duce nicăieri și nu poate fi accesat cu mașina. De ce? Pentru că nu are nicio secțiune de legătură cu un alt drum public. Nu vă imaginați nici că ar fi legat de nu drum privat sau de o fabrică. Nu se aplică niciuna dintre aceste posibilități.
O nouă țeapă la drumuri: Autostrada Pitesti – Sibiu se va construi „în regie proprie
Compania de drumuri va plăi 1,43m iliarde de lei pentru acest drum, iar costul ar fi justificat de faptul că trebuie ridicat un pod peste Olt pentru a permite această construcție. În inutilitatea sa, drumul expres fără cap sau coadă are un preț pe kilometru de opt milioane de euro, mult peste media din România.
Investiție enormă pentru un pod în România. O nouă gaură neagră pentru bugetul țării!
Tronsonul de drum expres va lega județele Dolj de Argeș și va trece și prin Olt. Însă, licitațiile de la loturile 3 și 4 au fost anulate în instanță, în timp ce sursele citate de Digi24 anunță că și lotul 1 al tronsonului care ar trebui să lege drumul expres de civilizație ar putea avea aceeași șansă. Dacă toate problemele legale ale acestui tronson ar fi rezolvate printr-un miracol, tot ar trebui să fie organizate licitații pentru segmentele de legătură și acestea să fie construite.
V-ați distrus mașina în gropile de pe drum? Iată cum recuperați banii
Drumul expres despre care discutăm ar trebui să facă parte din Coridorul Craiova-Pitești, o șosea dorită de Ford România pentru fabrica din Craiova. La fel ca autostrada Pitești-Sibiu, autoritățile lasă cel mai mare exportator al unui județ cu ochii în soare. De data aceasta, nu vorbim despre Renault și Dacia, ci despre Ford.
Rovinieta și taxa de pod pot fi achitate și printr-o aplicație mobilă
Ambii producători de automobile cu fabrici în România le-au solicitat autorităților sprijin pe partea de infrastructură, fiind cerută construcția de autostrăzi pentru a facilita exportul produselor fabricate în România. Din păcate, cererile lor au primit răspunsuri doar sub forma unor promisiuni, care s-au dovedit a fi neîmplinite când le-a sosit termenul.