Proprietarii mașinior înmatriculate în alte țări nu pot fi trași la răspundere în cazul în care nu plătesc rovinieta. Lacunele legislative și absența colaborării transfrontaliere sunt principalele cauze.
Taxa de utilizare a drumurilor (rovinieta) aduce anul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri venituri de circa 200 de milioane de lei. Acestea sunt plătite în cea mai mare parte de către șoferii români, pentru că autoritățile nu au posibilitatea să recupereze banii datorați de proprietarii mașinilor înmatriculate în alte țări. Este vorba și despre cele peste 100.000 de mașini înmatriculate în Bulgaria și care sunt conduse de șoferi români în țara noastră.
Chiar dacă sistemul automatizat de recunoaștere a numerelor de înmatriculare montate pe șosele și autostrăzi este unul performant, stabilirea proprietarului mașinii și amendarea acestuia în cazul în care nu a achitat taxa de drum este imposibilă pentru mașinile înmatriculate în alte țări. Asta deoarece sistemul informatic al CNADNR nu are acces la bazele de date cu proprietarii de mașini din alte țări și nici nu există un protocol cu Poliția de frontieră pentru blocarea la graniță a mașinilor contravenienților, așa cum se întâmplă, spre exemplu, în Bulgaria, Ungaria sau Grecia.