Kamaz a marcat împlinirea a 50 de ani de existență prin prezentarea prototipului Continent, versiunea producătorului despre camionul viitorului. Acesta dispune de dotări de ultimă oră, precum camere video, faruri LED sau sistem de propulsie hibrid.
Kamaz Continent este echipat cu motor diesel de 12 litri produs de Liebherr, cuplat la o cutie de viteze ZF TraXon Hybrid, la care este atașat un motor electric compact. Vehiculul poate rula în trei moduri: diesel, electric și diesel+electric. Autonomia pur electrică este de doar 5 km, suficienți pentru deplasări finale în zonele urbane sau depozite. Hibridizarea contribuie însă la reducerea consumului, care nu depășește 25 l/100 km.
Cabina are o lățime de 2.500 mm, podea plată și înălțime internă de peste 2 metri. Prototipul Kamaz Continent are un cockpit digital, volan multifuncțional cu funcție touch, dar și oglinzi înlocuite complet de un sistem de camere video și ecrane digitale. Deși prototipul a fost construit să fie cât mai ușor, greutatea capului tractor este de 8,2 tone.
Continent plusează însă cu echipări care nu se regăsesc actual nici pe camioanele din UE: ecran integrat în volan, faruri adaptive Matrix LED, indicatoare dinamice de direcție sau sistem de pilotare semi automatizată Highway Pilot de nivel 3. De asemenea, camionul poate recunoaște indicatoarele rutiere și să se conformeze acestora, parchează autonom și se poate integra în plutoane pe autostradă.
Versiunea de serie a lui Kamaz Continent este așteptată în 5-6 ani.
Sursa: cargo-bus.ro