S-a prezentat un concept sportiv chinezesc numit Xiaomi SU7 Ultra. Există și niște intenții serioase legate de concept!

vezi galeria foto

Cum se vede asta din perspectivă europeană? Un producător chinez care a pornit de la telefoane mobile low-cost, aspiratoare și altele asemenea, s-a apucat să facă și automobile electrice. Parcă nu ar fi fost de ajuns că sedanul în stil sportiv Xiaomi SU7 seamănă cu Porsche Taycan, acum l-au mai făcut și pe Xiaomi SU7 Ultra, care vizează un statut suprem în termeni dinamici.


Dacă un automobil dispune de 548 CP, se consideră că aparține segmentului supersportivelor. Pentru Xiaomi SU7 Ultra, chinezii au anunțat 1548 CP! Bineînțeles, sistemul de propulsie este electric. Obținerea unei viteze maxime de 350 km/h este floare la ureche cu astfel de resurse, mai importantă ar fi controlabilitatea vehiculului în astfel de condiții. Bateria sa este de tip Quilin II, furnizată de CATL, iar masa proprie a vehiculului nu depășește 1900 kg (pentru electrice, e bine dacă au sub 2 tone). Oricum, prin mijloace aerodinamice s-a obținut a apăsare verticală de 2145 kg, necesară stabilității și manevrabilității la viteze mari.


Umor chinezesc: Xiaomi SU7 Ultra are trei motoare de două tipuri, pe care chinezii le-au botezat V8 și V6. Cel mare, așa-numitul V8, dezvoltă 578 CP și are un cuplu de 635 Nm. Xiaomi SU7 Ultra ar fi în stare să accelereze de la 0 la 96 km/h (60 mph) în 1,98 s și de la 0 la 322 km/h (200 mph) în 5,6 s. A mai fost comunicată o distanță de frânare de la 100 km/h de numai 25 m (anvelopele să țină…).

În continuare, chiar dacă pare un pic aiurea, ceea ce au spus chinezii nu prea mai e de râs: ei doresc ca, într-un viitor nu prea îndepărtat, să aducă varianta funcțională a lui Xiaomi SU7 Ultra pe circuitul Nürburgring, bucla Nordschleife, și să doboare recordul de viteză al automobilelor sportive electrice cu patru portiere înmatriculabile (acum, dețiunt de Porsche Taycan Turbo GT). Tăcere la Zuffenhausen, sau pregătim și noi ceva?


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE