Să-l iei electric, în versiunea Folgore sau cu motor V6 Nettuno? Maserati GranTurismo 2023, tentația cu dublă personalitate!

vezi galeria foto

Marca din Modena a decis să le ofere ceea ce doresc atât fanilor propulsiei electrice, cât celor ai motoarelor cu ardere internă: noua generație a rafinatelor coupe-uri Maserati GranTurismo este disponibilă, la alegere, fie cu sistem electric alimentat la tensiunea de 800 V, fie cu remacabila motorizare Nettuno de origine Ferrari, alimentată cu benzină.


Dincolo de aceasta, Maserati GranTurismo arată exact așa cum ar trebui să arate un coupe granturismo care ține la tradiția genului: siluetă joasă, capotă lungă, linii elaborate, repartiție echilibrată față/spate a masei, îmbinare studiată a performanțelor ridicate cu confortul în vederea unor călătorii lungi.

Adepții tehnicii sportive vor observa și capota din față de tip „cofango’: capota și aripile din față sunt dintr-o bucată – o astfel de tratare a caroseriei facilitează intervențiile de service la motor, fiind de inspirație tipic competițională. Fie că vorbim de varianta cu ardere internă V6 Nettuno, fie că ne referim la cea cu propulsie electrică, denumită Folgore, jantele din față au diametrul de 20 de inchi, iar cele din spate măsoară 21 de inchi. La debutul comercializării vor fi disponibile șase culori pentru caroserie, cu denumirile de catalog: Bianco, Grigio Maratea, Grigio Maratea Matte, Nero Ribelle, Blu Emozione, Blu Nobile.


Cei care apreciază motoarele cu benzină conforme temei GT clasice nu vor fi dezamăgiți: propulsorul Nettuno de 3,0 litri cu supraalimentare twin-turbo furnizează 490 CP și 600 Nm (pentru versiunea Modena – 0-100 km/h în 3,9 s) sau 550 CP și 650 Nm (pentru versiunea Trofeo – 0-100 km/h în 3,5 s). Cât despre versiunea electrică Folgore, aceasta este echipată cu trei motoare electrice, rezultând o putere maximă instalată de 1200 CP, cuplul ajungând la 1350 Nm. Totuși, puterea transmisă roților este dozată la 760 CP. Durata accelerației de la 0 la 100 km/h este de de 2,7 s! Capacitatea bateriei este de 92,5 kWh.


Patru la număr, modurile de rulare pentru motorizarea Nettuno sunt: Comfort, GT, Sport, Corsa, existând și un buton ESC-off. Tot cu patru moduri de rulare a fost concepută și versiunea Folgore: MaxRange, GT, Sport și Corsa.

Observăm că, în termeni de forță motrice, varianta Folgore este mult mai bine plasată decât cea cu motor termic Nettuno. Cum or fi stând lucrurile în cee ace privește disponibilitatea autonomiei? Rămâne de văzut, dar înclinăm să credem că V6 Nettuno e mai versatil când vine vorba de acoperirea unei distanțe mari.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE