Samsarii câștigă 45 de milioane de euro pe an din măsluirea kilometrajului

Samsarii câștigă aproximativ 45 de milioane de euro pe an doar în urma modificării kilometrajului autovehiculelor rulate pe care le vând mai departe.

Aceasta este concluzia brutală a unui studiu făcut de Inspector Auto, un portal care oferă servicii de verificare online a vehiculelor rulate și care asigură și servicii de asistență a cumpărătorului la inspecția unui vehicul second-hand. Potrivit acestui portal, profitul pe care îl obține un vânzător de mașini second-hand în urma măsluirii kilometrajului poate să treacă fără probleme de 500 de euro.

Citește și:

Dacia Duster are un nou motor pe benzină

Noi licitații ANAF: BMW Seria 3 și VW Golf la preț de smartphone

Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?

Carburanții își schimbă denumirile – ce trebuie să știi

Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor

Porsche renunță la motoarele diesel

WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

 

Costurile acestei măsuri ilegale sunt reduse, implicând adesea unelte pe care majoritatea vânzătorilor de autovehicule le au deja, cum ar fi un laptop sau o tabletă, un conector OBD II și un program care să le permită să modifice rulajul respectivelor vehicule.

De cele mai multe ori, un samsar va modifica rulajul unui vehicul cu câteva zeci de mii de kilometri, dar în unele cazuri depistate de cei de la Inspector Auto, frauda a mers mai departe și au fost ‘dați înapoi’ sute de mii de kilometri. Vorbim despre diferențe de la 400.000 sau 500.000 de kilometri care ajung la puțin peste 100.000 de kilometri odată ce autovehiculul respectiv a ajuns în România.

În multe alte țări din Uniunea Europeană și nu numai, acest tip de fraudă se pedepsește strict și cei care fac acest lucru riscă închisoarea, pe când legislația din România nu este atât de severă, iar demonstrarea înșelăciunii este mai dificilă la noi.

În cazul în care vă întrebați cum s-a ajuns la suma din titlu, aflați că șapte din zece mașini second-hand la vânzare în România verificate de Inspector Auto în primele opt luni ale anului au kilometrajul măsluit. Majoritatea sunt vehicule de import, iar portalul respectiv estimează că aproximativ 90.000 de autovehicule au fost afectate de acest tip de fraudă.

La un profit de 500 de euro pentru fiecare fraudă de acest tip, suma ajunge la 45 de milioane de euro, împărțită între samsari, mecanicii care îi ajută să înfăptuiască asemenea acțiuni și alte persoane implicate în comerțul nefiscalizat de vehicule rulate de import. În unele cazuri, profitul vânzătorului trece de 500 de euro pentru fiecare vehicul căruia îi modifică rulajul, iar frauda nu se oprește aici, pentru că mulți apelează la cărți de service falsificate și la soluții improprii la probleme tehnice reale.

Toate sumele obținute în urma acestor activități nu sunt fiscalizate și ajung doar tangențial în economia țării, în momentele în care bișnițarii achiziționează produse și servicii care sunt fiscalizate. Altfel, sumele respective ajung să fie reinvestite în ‘afacerea’ vânzătorului.

Statul român a avut tentative repetate de a încerca să tempereze activitatea samsarilor, însă aceștia operează într-o zonă gri a legii și sunt rareori implicați în documentele vehiculelor pe care le intermediază, de unde devine și mai dificilă demonstrarea fraudei. În plus, unii dintre ei fraudează statul prin sustragerea de la plata TVA, ceea ce duce la pierderi de miliarde de euro pentru statul român.

Adaugă un comentariu