Adevărata dimensiune a integrării electromobilității în Grupul BMW începe să se vadă: sedanul electric BMW Neue Klasse, despre care s-a anunțat în toamna trecută că va fi fabricat la Debrecen (Ungaria), va ieși începând din 2026 și de pe benzile de asamblare ale uzinei BMW de importanță istorică din München. Apoi, după finalul anului 2027, acolo vor înceta să mai fie fabricate automobile cu motorizare cu ardere internă. După debutul producției din noua fabrică de la Debrecen (Ungaria) şi la cea din München, automobilele Neue Klasse vor fi produse inclusiv la Shenyang (China) şi San Luis Potosí (Mexic).
Peter Weber, directorul uzinei BMW Group München, referitor la acest fapt: „München este sufletul BMW. Fabrica din München este inovatoare şi adaptabilă. La fel ca în anii 1960, o Neue Klasse pune din nou bazele pe care uzina noastră se reinventează. Faptul că această transformare vastă are loc în acelaşi timp în care aproximativ 1.000 de automobile pe zi sunt fabricate în prezent este o practică obişnuită în München şi este posibilă datorită performanţei remarcabile a tuturor angajaţilor noştri. Suntem încântaţi să ghidăm uzina din München către un viitor integral electric – începând cu sedanul Neue Klasse'.
„Uzina din München este un exemplu excelent al capacităţii noastre de adaptare. Investim aici 650 de milioane de euro şi vom produce exclusiv automobile electrice în uzina noastră de bază de la sfârşitul anului 2027', declară Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Producţie. „Numai anul trecut, şase modele electrice au intrat în producţie. În acelaşi timp, am stabilit şi un record de producţie, demonstrând că suntem capabili să livrăm şi să modelăm simultan viitorul în reţeaua noastră de producţie.'
De-a lungul unei istorii de peste 100 de ani, uzina BMW Group din München a suferit multe schimbări şi s-a reinventat în mod repetat. Cu exemple precum trecerea de la producţia de motoare de aeronave la construcţia de automobile sau introducerea cu succes a Neue Klasse în anii 1960, este un reper în lista schimbărilor de-a lungul istoriei companiei.
În prezent, mai multe spaţii mari de construcţii sunt o dovadă a schimbării, deoarece deschid calea pentru sosirea Neue Klasse din 2026. Investiţia de 650 de milioane de euro cuprinde patru clădiri, inclusiv o nouă linie de asamblare a automobilelor, cu zone logistice şi o secţie nouă de caroserii.
Pentru a crea spaţiu în perimetrul limitat de la uzina din inima oraşului München, producţia tradiţională de motoare a fost mutată la Hams-Hall, în Marea Britanie, şi la Steyr, în Austria, după aproximativ 70 de ani de funcţionare la uzina principală. 1.200 de angajaţi au fost instruiţi pentru diferite strategii de producţie în München sau s-au angajat în alte locaţii din reţeaua de producţie.
La fel ca în anii 1960 şi în toate celelalte schimbări de până acum, transformarea actuală a uzinei BMW Group din München are loc în timp ce producţia este încă în desfăşurare. Indiferent de lucrările de construcţie, aproximativ 1.000 de automobile ies de pe linia de producţie în fiecare zi, inclusiv BMW Seria 3 şi BMW i4 – toate de pe aceeaşi linie de asamblare. Reorientarea extensivă a fabricii asigură un viitor pe termen lung pentru amplasamentul din München şi reprezintă, de asemenea, o investiţie semnificativă în Bavaria ca locaţie industrială.
Principiile BMW iFACTORY garantează cea mai mare flexibilitate, procese excelente şi o integrabilitate remarcabilă în toate locaţiile din cadrul BMW Group – de la fabrica complet nouă de la Debrecen până la uzina principală din München, care are peste 100 de ani şi la care transformarea este în plină desfăşurare. BMW iFACTORY este sinonim cu competenţa excelentă în producţie în întreaga reţea de producţie. Un aspect important este o digitalizare vastă cu o abordare holistică a interacţiunii dintre oameni, procese şi sisteme. Optimizează procesele şi sprijină angajaţii în munca lor. Implementarea are loc în trei domenii: ştiinţa datelor, inteligenţa artificială (Al) şi virtualizarea.