Odată cu modificările propuse legislației rutiere în materie de radare, au fost integrate și schimbări în legătură cu sancțiunile aplicate șoferilor care sunt prinși cu inspecția tehnică periodică expirată.
UIMITOR: aşa arată DACIA DUSTER de LUX! Când o vom vedea pe străzi
Supărare MARE în POLIŢIE: de azi au primit INTERZIS să facă asta
Propunerea vizează relaxarea sancțiunilor aplicate începând cu 20 mai 2018, când a intrat în vigoare o propunere bătută în cuie în vara lui 2017. Mai precis, șoferii care erau prinși cu ITP-ul expirat urmau să aibă și înmatricularea suspendată, ceea ce reprezenta o sancțiune complet nouă în codul rutier. Aceasta din urmă este în linie cu normele europene și era o modificare necesară pentru alinierea legislației românești la cea din Europa.
RAR: Sistemul de înregistrare video este obligatoriu pentru staţiile de ITP
Între timp, proiectul votat deja de Senat și care a primit vot favorabil de la comisia juridică a Camerei Deputaților propune relaxarea sancțiunii prin permiterea șoferului care a fost surprins circulând cu ITP-ul expirat să-și păstreze talonul pentru 15 zile de la constatarea faptei. În perioada menționată, șoferul va avea timp să efectueze o nouă inspecție tehnică periodică, care l-ar lăsa să-și păstreze talonul dacă se constată că vehiculul său este în regulă din punct de vedere tehnic.
Cât este amenda dacă ai ITP-ul expirat
Principala modificare în favoarea șoferilor adusă de noua propunere, respectiv păstrarea talonului, le va permite acestora să deplaseze vehiculul pe roți până la o stație ITP în vederea efectuării unei noi inspecții. Schimbările în legislație aplicate începând cu 20 mai 2018 implicau scoaterea plăcuțelor de înmatriculare de pe vehicul, suspendarea înmatriculării și ridicarea talonului. Fără acestea, șoferul nu avea voie să mai conducă vehiculul pe drumurile publice și nici să-l tracteze, ci doar să-l transporte pe platformă până la o stație ITP sau la domiciliu, după preferințe și nevoi.
Anul acesta a adus și alte modificări la ITP, respectiv posibilitatea trecerii inspecției cu mici defecte. Acestea din urmă nu au fost descrise, dar știm că nu este vorba despre defecțiuni grave, ci despre probleme tehnice care nu afectează sistemul de reducere a emisiilor, sistemul de direcție, sistemul de frânare sau orice alt sistem strâns legat de siguranța în trafic sau de reducerea noxelor.