Sergio Marchionne, omul care a condus Grupul Fiat în ultimii 14 ani, s-a stins din viață pe fondul problemelor de sănătate.
Decesul lui Marchionne a fost confirmat miercuri, 25 iulie 2018, de conernul Exor, condus de familia Agnelli. Această familie a fondat Grupul Fiat și deține pachetul majoritar de acțiuni al Fiat Chrysler Automobiles și al clubului de fotbal italian Juventus Torino.
Marchionne a fost înlocuit la conducerea FCA cu doar câteva zile înainte de decesul său, în data de 21 iulie, când oficialii Exor au avut o ședință de urgență pentru a desemna un succesor. La momentul respectiv, situația a fost motivată de complicațiile pe care le-a suferit Sergio Marchionne în timpul unei operații.
Între timp, surse au declarat pentru presă că Marchionne s-a operat la umăr și că a suferit complicații. Acele complicații îi făceau imposibilă întoarcerea la frâiele companiei, dar se pare că situația a fost atât de gravă încât a dus la decesul omului care a schimbat destinul Fiat. Aparent, Marchionne a suferit un atac cerebral în timpul operației, cauzat de un embolism cerebral, iar asta l-a dus la comă. În ultimele sale zile, Marchionne a fost ținut în viață doar prin aparatură specializată, iar doctorii nu i-au dat șanse de revenire.
Sergio Marchionne a fost la conducerea Fiat SpA din iunie 2004 și a preluat marca din Torino într-un moment în care compania era la un pas de faliment. Zece ani mai târziu, Marchionne lansa la Bursa de la New York noua companie, Fiat Chrysler Automobiles NV. Aceasta din urmă a fost creată în urma achiziției Chrysler, un alt producător care avea probleme financiare înainte să fie preluat sub aripa lui Marchionne.
În caz că nu erați familiarizați cu ceea ce putea să facă Marchionne, auto-declarat 'reparator de corporații', directorul a reușit în mai puțin de un an să readucă Fiat la profit. Secretul său? O alianță cu General Motors, lansarea de noi modele și reducerea dramatică a timpului necesar lansării unei noi mașini. Până să conducă Marchionne Grupul Fiat SpA, italienii aveau nevoie de patru ani ca să aducă un model pe piață, iar el areușit să aducă acest timp la doar 18 luni, o valoare competitivă în industria auto.
Marchionne nu a adus doar vești bune la Fiat, pentru că măsurile sale pentru a reduce costurile au implicat și concedierea a mii de angajați și renunțarea la modele care nu aduceau profit. Sergio Marchionne a concediat aproape toată echipa de conducere a Fiat când a sosit la frâiele acesteia, iar aceeași măsură a aplicat-o și când a sosit la Chrysler. Aceste decizii i-au adus critici atât în Italia, cât și în SUA, dar el și-a motivat deciziile prin nevoia de a acționa rapid și de a face schimbări.
Sergio Marchionne avea 66 de ani și s-a născut în data de 17 iunie 1953 în orașul Chieti din Italia. Italianul a studiat atât în țara natală, cât și în Canada și avea mai multe titluri universitare, undele dintre ele fiind onorifice pentru rezultatele deosebite obținute în mediul de business. Decesul său a fost consemnat la Spitalul Universitar din Zurich, Elveția, unde a fost și operat săptămâna trecută.