Discuția începe de la ultima versiune cu motor V12 a Clasei S. S65 Final Edition a fost prezentat la standul Mercedes-AMG din cadrul Salonului Auto de la Geneva și reprezintă ultima iterație a luxosului autoturism cu motor V12 sub capotă.
Dar nu trebuie să disperăm. Propulsorul V12 bi-turbo utilizat pe Clasa S se fabrică în aproximativ aceeași formă de 18 ani și nu oferă performanțe mult mai bune decât cele ale modelului S63, care utilizează un propulsor V8 de patru litri, dar care are un preț de pornire mai mic cu circa 70.000 de euro.
Trendul eliminării motoarelor V12 din gamă a fost deja preluat de Clasa G unde nu mai este disponibil pe cea mai nouă versiune. Modelele SL și S Coupe îl oferă în continuare, dar nu se știe pentru cât de mult timp.
Citește și:
Taxa auto – Când intră în vigoare și cine trebuie să o plătească?
Noi reguli pentru transportul în comun: călătorii „urât mirositori vor fi amendați
Salonul Auto de la Geneva 2019 – Cele mai spectaculoase mașini
Rabla Plus 2019 – Până când trebuie depuse cererile de înscriere în program
Primul serviciu românesc de car sharing între persoane fizice
Și alți producători încep să renunțe la propulsoarele V12. Putem da ca exemplu BMW Seria 8, sub capota căruia trebuia să existe și opțiunea motorului de 6,6 litri și 610 CP întâlnit pe prima versiune a seriei 7, M760Li.
Cu toate acestea, versiunea facelift a lui M760Li păstrează propulsorul V12 sub capotă, dar pentru a respecta normele Euro 6d-Temp, inginerii au montat un filtru de particule, ceea ce scade puterea maximă cu 25 CP, ajungând acum la 585 CP.
În schimb, Rolls Royce va continua să utilizeze propulsorul V12, deoarece clienții luxosului brand apreciază echilibrul magistral și cuplul fenomenal pe care îl oferă aceste motoare.
Cel mai probabil, ultimele aplicații ale propulsorului V12 vor fi folosite în supercaruri. În prezent, acest tip de motor poate fi întâlnit la Ferrari, Aston Martin, Lamborghini, Pagani, etc.