Constructorul german Smart, brand aflat sub umbrela Daimler AG, va fi deținut în proporție de 50% de către un alt investitor. Daimler a anunțat înființarea unui joint-venture împreună cu chinezii de la Geely, cei care în 2010 au cumpărat Volvo.
Ca urmare a parteneriatului dintre Daimler AG și Zhejiang Geely Holding Group, mini-mașinile Smart vor fi construite în China, într-o nouă uzină construită special cu acest scop. Producția noii generații de autoturisme de oraș se va axa strict pe modele 100% electrice. Se estimează că acestea vor intra în producție de serie în anul 2022.
Joint-venture-ul va fi administrat de șase reprezentanți ai celor două firme, cu funcții executive. Noul Consiliu de Administrație a stabilit ca viitoarea generație Smart să fie proiectată de Mercedes-Benz, în timp ce inginerii de la Geely se vor ocupa de soluțiile tehnologice.
„Împreună cu Geely, vrem să ne asigurăm că Smart poate fi — mai mult ca înainte — ceea ce a fost de la bun început: un pionier al mobilității urbane’, susțin reprezentanții Daimler, într-o postare pe website-ul oficial al companiei.
Smart se mută în China, dar cum rămâne cu angajații din uzine?
Citește și:
Programul Rabla 2019 a început oficial. Care sunt condițiile?
Martorii de bord – Peste 50 de semne explicate
Ce înseamnă TIR, Peco, Smart sau ARO – explicația abrevierilor
Poți fi arestat pentru că ai condus beat, chiar dacă nu pornești motorul
Gabi Tamaș, prins conducând cu 205 km/h, băut și fără permis valabil
Amenzi mai mici pentru șoferi! Proiectul a fost adoptat tacit
În momentul de față, mașinile Smart sunt construite la fabrica din orașul francez Hambach și la cea din Novo Mesto, situată în Slovenia. Oficialii Daimler au anunțat că angajații din uzinele respective nu vor fi afectați de transfer, ci își vor redirecționa eforturile către alte autoturisme electrice din portofoliul Mercedes-Benz.
Transferul de acțiuni se va concretiza oficial până la sfârșitul lui 2019, dar cele două companii încă nu au precizat despre ce sumă este vorba.
Zhejiang Geely Holding Group este firma care a achiziționat Volvo în 2010, contra sumei de 1,5 miliarde de dolari. În plus, chinezii dețin 51% din acțiunile Lotus. Își imaginează cineva o colaborare între Volvo, Smart și Lotus? Cu Geely, ar fi o posibilitate!